EN

شهردار بیرجند: از طرح استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز استقبال می کنیم

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه ای با حضور شهردار، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی و مدیران شهرداری و شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی پیرامون موضوعات مختلفی از جمله مسائل و مشکلات شهر در بخش آب، حفاظت از منابع آب و اجرای طرحهای پساب در راستای آبیاری فضای سبز،اجرای  و اصلاح ورودی های شهر و ….  برگزار گردید.

شهردار بیرجند ضمن تشکر و قدر دانی از تشکیل جلسه و تلاش و زحمات مدیرعامل و پرسنل آب منطقه ای خاطر نشان کرد: برای انجام هر چه بهتر اقدامات و تسریع کار در خصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه،  همکاری صمیمانه همه ارگان های مربوطه و تعامل بین ادارات امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.

 

جاوید با اشاره به اجرای طرح رود پارک شکراب اظهار داشت: کانال واقع در مهر شهر چهره   منطقه را بسیار مخدوش نموده بود که با ورود به این بخش و اجرای طرح رود پارک، کانال مذکور که تهدیدی برای منطقه محسوب میشد را تبدیل به فرصت خواهیم نمود.  

شهردار بیرجند با تاکید به استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز ادامه داد:با عنایت به 265 هکتار فضای سبز موجود،  شهرداری گام های مثبتی در خصوص کاهش میزان آب مصرفی در آبیای فضای سبز برداشته است و امیدواریم با همکاری آب منطقه ای میزان استفاده آب شرب در آبیاری فضای سبزرا به حداقل کاهش دهیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی  ضمن استقبال از طرح رودپارک شکراب گفت: از اسم رود پارک بسیار ذوق زده شدم و در راستای اجرای این طرح از هیچ کوشش و همکاری  مضایقه نمی کنیم .

احمد قندهاری با تاکید بر استفاده از پساب در بحث آبیاری فضای سبز اظهار داشت: پساب پایدار ترین آبی است که می توان در بحث آبیاری فضای سبز  از آن استفاده نمود و ما خواستار قطع صددرصدی آب شرب جهت آبیاری فضای سبز هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی  با اشاره به انعقاد تفاهم نامه در راستای بهسازی، درختکاری و اجرای شبکه آبرسانی ورودی های شهر بیرجند افزود:  با توجه به محدویت های آبی فراوان ، فرصت های آبی را نباید نادیده گرفت و با همین چشم انداز در صورت همکاری سایر نهادها ، آب منطقه ای مکلف به تامین آب ورودی های شهر می باشد.

لازم به ذکر است  از آنجایی که بهره برداری از آب های غیر متعارف و پساب ها، جزو اولویت های اول شرکت آب منطقه ای و شهرداری می باشد، برای ساماندهی این موضوع  و مدیریت هر چه صحیح تر و کاربردی تر پسماندها ، همت و همکاری شهرداری و آب منطقه ای امری لازم و ضروری است.