EN

شهردار بیرجند در اولین گارگروه اداری و منابع انسانی شهرداری های استان عنوان کرد: منابع انسانی مهمترین رکن یک سازمان است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند در جلسه کارگروه اداری و منابع انسانی شهرداری ها که با حضور شهردار بیرجند، کارشناس اداری استخدامی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی و شهرداران شهرهای قهستان و اسدیه  برگزار شد، گفت: منابع انسانی مهمترین رکن  یک سازمان است و مدیریت اثر بخش آنها، کلید موفقیت هر سازمان می باشد.

 

مهندس محمد علی جاوید افزود: اگر سیاست ها و رویه های مربوط به کارکنان سازمان با یکدیگر تطابق داشته باشد، سهم قابل ملاحظه ای در دستیابی به موفقیت اداری خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: موضوع منابع انسانی و رفاه کارکنان موضوع بسیار مهم در شهرداری های کل کشور است که می بایست در اولویت قرار گیرد.

مهندس جاوید ادامه داد: با عنایت به اینکه منابع انسانی شهرداری ها چارچوب خاصی ندارد، تدوین چارچوب و ضوابط خاص مقوله ی مهمی در این خصوص می باشد.

شهردار بیرجند درادامه به بحث آموزش اشاره کرد و گفت: مطمئنا با روش های آموزشی جدید و رعایت نظم و ترتیب که لازمه ی هر شغل و حرفه ای است بصورت زیربنایی می توان برای بالا بردن انگیزه کارکنان و افزایش کارایی و بهره وری آنان برنامه ریزی کرد.

سپس مهندس بهدانی سرپرست معاونت توسعه و منابع شهرداری بیرجند اظهار داشت: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری ها ازدغدغه های پرسنل بوده که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امید دارم با این نشست های تخصصی بتوانیم در راه خدمت به کارکنان و بازنشستگان قدم های مؤثری برداریم.

در ادامه این جلسه مهندس ایروانی کارشناس اداری استخدامی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: بحث آموزش پرسنل یک نیاز ضروری است و از آنجا که عملکرد کارکنان هر سازمان تاثیر به سزایی در فرآیندهای سازمانی دارد، گذراندن دوره هایی تعریف شده و لازم نیز موجب پیشرفت، ارتقاء، افزایش سرعت عملکرد و همچنین افزایش آگاهی آنان می‌شود.

در پایان نیز شهرداران قهستان و اسدیه به بیان نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند.

لازم به ذکر است در این جلسه شاخصها ی بخش منابع انسانی شامل آموزش ، تبدیل وضعیت ، بهبود روشها و مباحث اداری و استخدامی  مورد بررسی قرار گرفت.همچنین شاخصهای بخشهای برنامه ریزی و مطالعات و پژوهش بررسی و اصلاحات لازم در این زمینه ارائه شد.

 

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند