EN

شهردار بیرجند / شناخت ظرفیت های دانشجویان ضروری است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در راستای هم اندیشی پیرامون مشارکت دانشجویان با شهرداری، جمعی از دانشجویان دانشگاه بیرجند با شهردار بیرجند دیدار کردند.

شهردار بیرجند در این دیدار گفت: دانشجویان می توانند در امور اجتماعی، سازنده، پیشنهاد دهنده و محرک باشند.

مهندس محمد علی جاوید با اشاره به اینکه شناخت ظرفیتهای دانشجویان ضروری است اذعان داشت: لازمه حضور دانشجویان در تمامی عرصه‌ها، داشتن روحیه پرنشاط و شاداب دانست.

وی به نیاز امروز جامعه ما به علم و دانش اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان اسم با مسما و ارزشمندی را با خود به همراه دارند و تاکیدات مهمی در دین مبین اسلام در خصوص علم بیان شده است.

شهردار بیرجند اظهار داشت: در شرایط موجود که کشورهای توسعه یافته به ایران به عنوان یک تهدید نگاه می کنند هر کس در سنگر خود بار سنگینی بر دوش دارد و ازآنجا که قرار است چرخهای این مملکت به دستان شما بچرخد قاعدتاً رسالت سنگینی بر عهده ی دانشجویان است.

جاوید از شهرداری به عنوان نهاد اجتماعی غیر دولتی نام برد که عمده درآمد آنها از محل وصول عوارض می باشد و در کنار پرداخت حقوق و مزایای پرسنل، شهروندان انتظار انجام کارهای عمرانی، فرهنگی، خدماتی و فضای سبز در سطح شهر دارند.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف مدت باقیمانده از دوره پنجم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهرداری، شاهد تحول ساختاری در سطح شهر باشیم.

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: ما در حوزه های مختلف شهر، پیشنهادات، ارشادات، راهکارها و مشاوره های شما را پذیرا بوده و آماده پذیرش طرح‌ها و ایده‌های خوب هستیم.

جاوید از پیوستن شهرداری بیرجند به پویش حمل و نقل پاک و سه شنبه های بدون خودرو خبر داد و افزود: امیدواریم دانشجویان و NGO های مختلف نیز در این زمینه کمک شهرداری بوده و در ترویج این مهم نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به فرهنگ غنی بیرجند اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری می بایست زیرساختهایی را جهت تحقق حمل و نقل پاک در معابر شهری فراهم نماییم.

شهردار بیرجند به اجرای فرهنگسرای شهرداری اشاره کرد و گفت: با اتمام این پروژه می توانیم جشنواره اقوام ایرانی را در این مکان برگزار نماییم و در راستای برنامه های تفریحی، زیباسازی و بهسازی پارک جنگلی در دستور کار قرار دارد که می تواند بخشی از اوقات فراغت شهروندان را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است در ادامه این نشست، دانشجویان اقدامات شهرداری و تغییر مدیریت شهری را محسوس عنوان کردند که به وضوح تفاوت آن با گذشته مشهود می باشد و درخواستهایی مبنی بر کاهش هزینه سرویس های دانشجویی، تقویت برنامه های تفریحی در سطح شهر، برگزاری جشنوراه فرهنگ اقوام ایرانی، کاشت گونه های مختلف گیاهی و … را داشتند.