EN

شهردار بیرجند: فضاسازی ۳ محور در بیرجند

شهردار بیرجند از فضاسازی سه محور در بیرجند خبر داد و گفت: در سفر وزیر راه و معاونین، وعده هایی برای تامین بودجه داده شد که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدعلی جاوید روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به برنامه‌های ساماندهی فضای شهری و ورودی‌ها بیان کرد: المان‌ها، فضای سبز و زیباسازی بلوارها در سه محور شهر بیرجند در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محور اول از میدان آیت الله عبادی تا خیابان طالقانی، محور دوم از میدان فرودگاه، بلوار فرودگاه تا صیاد شیرازی است، افزود: محور سوم نیز از تقاطع اسدی، پل موسی بن جعفر(ع)، میدان بلوار میلاد، پارک کارگران تا پل مهرشهر برای زیباسازی پیشنهاد شده است.

جاوید با بیان اینکه ۲۹ نفر از نیروهای شهرداری به صورت ویژه در فضاهای سبز کار می‌کنند، اظهار داشت: امید است بتوانیم در راستای ایجاد فضای سبز در نقاط کم برخوردار شهر، اقدامات ویژه ای انجام دهیم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در چند نقطه پارک محلی نداریم که مورد توجه است، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی در خیابان ۹ دی انجام شده و ظرف مدت یک ماه فضای سبز آن اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در محدوده خیابان انقلاب پارک محله‌ای ایجاد می‌شود، اضافه کرد: بخشی از پارک خطی که در سراب است، تا هفته دولت اجرایی می‌شود.

شهردار بیرجند یادآور شد: اولویت اول شهرداری در سال جاری برای ایجاد فضای سبز در شمال شهر به ویژه کاظمیه، موسی بن جعفر (ع) و شعبانیه است.

جاوید با بیان اینکه وضعیت کانال مهر شهر نا بسامان بوده و صرف نظر از ایجاد پارک، باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در سفر وزیر راه و معاونین، وعده‌هایی برای تأمین بودجه داده شده اما تاکنون اعتباری تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پارک جنگلی بیرجند مشخص شده و پیمانکار آغاز به کار کرده است، عنوان کرد: برای ایجاد میدان اجتماعات نیز فراخوان، برگزار و برای تحویل طرح تا پایان مرداد ماه مهلت داده شده است.

جاوید اذعان داشت: بازارچه ابوذر برای ایجاد میدان اجتماعات تخلیه شده و فضای دیگری در احمدی روشن برای ایجاد بازارچه پیش بینی شده است.