EN

شهردار بیرجند/ مراکز آموزش عالی امتیاز بزرگی برای مردم منطقه

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه مشترک دانشکده فنی و حرفه ای سپیده کاشانی و شهرداری بیرجندروز چهارشنبه جهت ایجاد و گسترش همفکری و همکاری های آموزشی و پژوهشی، بررسی موانع و مشکلات دانشکده و برقراری تعاملات فی مابین در محل دانشکده فنی و حرفه ای سپیده کاشانی، با حضور شهردار بیرجند، عضو شورای اسلامی شهر، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران مراکز فنی و حرفه ای برگزارشد.

شهردار بیرجند در این دیدار ضمن بازدید از نمایشگاه فعالیت های دانشجویان این مرکز گفت: مراکز آموزش عالی دولتی امتیاز بزرگی برای مردم منطقه است و لازمهتوسعهروزافزونآنهاحمایتهمهجانبه مسئولین می باشد.

مهندس محمد علی جاوید اذعان داشت: وجوددانشکده های فنی و حرفه ای جزو مطالبات هنرجویان و هنرآموزان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استکه نیازمندایجاد محیط فیزیکی مناسب می باشد.

وی افزود: این دانشگاه می تواند خدمات موثری به شهروندان چه در محل دانشگاه و چه در سطح شهر داشته باشد و فرصت مناسبی برای خدمات دهی متقابل وجود دارد تا بتوان از پتانسیل های موجود به نحو مطلوب بهره مند شد.

شهردار با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی در مجموعه های مختلف وجود دارد که با تعهد و تخصص می توان شرایط مطلوبی را ایجاد نمود یادآور شد: فاصله ای که بین محیط های کاری تا دانشگاه وجود دارد متاسفانه شرایط نامساعدی را ایجاد کرده است.

جاوید تصریح کرد: باید بتوانیم راه ارتباطی میان بازار و این مرکز ایجاد کنیم تا شرایط نرمالی برای دانشجویان مراکز فنی و حرفه ای فراهم باشد.

وی از در اختیار قرار دادن نگارخانه شهر بدون اخذ هزینه به دانشجویان خبر داد وخاطر نشان کرد: برخی فعالیت های دانشکده فنی و حرفه ای سپیده کاشانی شامل مقوله های شهری مانند فرهنگ شهروندی، معرفی ظرفیت های شهر، پسماند، تکدی گری و … را می توانیم در قالب تبلیغات محیطی با برند دانشگاه در سطح شهر انجام داده و امکان در معرض نمایش قرار گرفتن کارها را در سطح شهر فراهم نماییم.

شهردار بیرجند در خصوص استفاده از ظرفیت این دانشکده در مباحث کمیته زیباسازی شهرداری ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: آماده همکاری با مراکز دانشگاهی و علمی هستیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: این دانشگاه علی رغم محدودیت های موجود در جشنواره های کشوری در سطح سه رتبه برتر قرار دارد که نشان توانمندی اساتید و پتانسیل خوب دانشجویانمی باشد.

مهندس نفیسه نخعی ضمن بیان درخواست همکاری و حمایت شهرداری اظهار داشت: ایجاد مشاغل خانگی، برگزاری نمایشگاه در راستای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی، استفاده از دانشجویان توانمند در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از قبیل شهرسازی، معماری، زیباسازی و محیط زیست شهری از جمله مواردی است که می توان با شهرداری همکاری مشترک داشت.

وی گفت: زمینه های همکاری خوبی فراهم می باشد و این را می دانیم کشور به دانشجوی ماهر و کارآمد نیاز دارد که  دانشگاه فنی و حرفه ای در حال حاضر از این منظر سرآمد می باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: آسفالت محوطه، ایجاد بازارچه دائمی با سازه سبک در مجموعه سپیده کاشانی جهت عرضه محصولات برای کمک به بحث خود اشتغالی، امضای تفاهم نامه مشترک فیمابین شهرداری و مجموعه آموزشکده های فنی و حرفه ای و در اختیار قرار دادن خودرویی جهت پوشش اردوهای دانشجویان از درخواستهای مدیران مرکز می باشد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه، گزارشی اجمالی از وضعیت خوابگاهها ، فضاهای آموزشی و فرهنگی دانشکده ارائه گردید وپتانسیل های موجود مورد بررسی و را ه های تعامل بیشتر مورد توجه قرار گرفت.