EN

طرح زیباسازی پارک جنگلی 39 هکتاری بررسی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه بررسی طرح زیباسازی پارک جنگلی و پارک مهرشهر توسط مشاور طراح برگزار شد.

 

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند روز گذشته در این جلسه که در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد گفت: فاز یک اجرای عملیات عمرانی پارک جنگلی در مدت 6 ماه اجرایی خواهد شد.

مهندس علی عدل با اشاره به اینکه از فضاسازی این پارک می توان برای جذب گردشگر استفاده کرد خواستار همکاری هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری در راستای شکوفایی پارک جنگلی شد.

وی اذعان داشت: سعی داریم با کار کارشناسی دقیق و سریع در جهت زیبا سازی پارک جنگلی، از این نعمت خدادادی شهر استفاده مطلوب کرده و آن را به تفریحگاهی مناسب برای شهروندان تبدیل نماییم.

وی پارک جنگلی بیرجند را یکی از ظرفیت های مغفول این شهر دانست که با اجرای عملیات بهسازی و زیباسازی و ایجاد رستوران ها و فضاهای تفریحی، رونق خوبی خواهد گرفت.

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: پارک جنگلی با رویکرد سلامت خانواده و به منظور گسترش اراضی تفریحی در دستور کار شهرداری بیرجند قرار گرفته است.

عدل نسبت به منفعت و بازدهی خوب این طرح برای شهر، شهروندان و مدیریت شهری ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: طراحی پارک های سطح شهر باید متناسب با منطقه انجام شود.

وی اضافه کرد: طراحی 39 هکتار پارک جنگلی، مساحت کمی نیست که به طور قطع آثار و تبعات آن در شهر دیده خواهد شد.

وی در ادامه جلسه با اشاره به طرح ارائه شده برای پارک مهرشهر توسط مشاور طراح عنوان کرد: این پارک با مساحت 24 هزار متر مربع و اعتبار 15 میلیارد ریال نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت تفرجگاههای شهری یادآور شد: پارکهای سطح شهر از دیدگاه تامین فضاهای فراغتی و بستر ازتباط و تعامل اجتماعی حائز اهمیت می باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه در ارتباط با چگونگی اجرای این طرح ها و دیگر برنامه های مرتبط با آن بحث و تبادل نظر گردید.