EN

فضاهای شهری بیرجند در اختیار کنگره شهدا قرار می گیرد

شهردار بیرجند گفت: فضاهای شهری بیرجند در اختیار نخستین کنگره دو هزار شهید دفاع مقدس خراسان جنوبی قرار می گیرد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدعلی جاوید روز سه شنبه در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) افزود: این حرکت به منظور تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ایثارگری ها و رشادت ها به نسل جوان و نوجوان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت کارگروه موزه و گنجینه کنگره شهدا بر عهده شهرداری بیرجند گذاشته شده است: کمیته موزه و گنجینه، یکی از کمیته هایی است که رسالت مهمی در زمینه انتقال و بیان رشادت های شهیدان بر عهده دارد.وی افزود: این کمیته به زودی در مجموعه شهرداری فعال شده با برگزاری جلسات مختلف و ارسال دستور العمل های لازم، زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره عظیم مهیا خواهد کرد.

شهردار بیرجند گفت: استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند در زمان جنگ تحمیلی برای دفاع از آب و خاک این سرزمین، جوانان زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی مدیون شهدا هستند و باید با همدلی و وفاق در راستای ادای دین خود به این عزیزان و خانواده گرانقدر آنان حرکت کنند.

جاوید با بیان اینکه تجربه برگزاری کنگره شهدا در مجموعه حوزه شهری بیرجند وجود دارد تصریح کرد: شهرداری بیرجند تمام تلاش خود را برای برگزاری مطلوب کنگره شهدا که 25 مهر ماه سال آتی برگزار می شود به کار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: کنگره شهدا از برنامه های فاخر فرهنگی است که می تواند رشادت ها و ایثارگری های شهدا را به نسل جوان انتقال دهد.

سرتیپ دوم پاسدار علی قاسمی افزود: شهرداری و سپاه انصار در گذشته گامهای مشترک خوبی برداشتند و این مهم با مدیریت جدید حوزه شهر به اوج خواهد رسید.

وی اظهار داشت: کارگروه موزه و گنجینه کنگره شهدا در اختیار شهرداری است و انتظار می رود با فضاسازی شهری و ساخت المان در جهت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت گام های خوبی برداشته شود.