EN

مصوبات حوزه زن و خانواده شورای امر به معروف و نهی از منکر بررسی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه پیگیری مصوبات حوزه زن و خانواده شورای امر به معروف و نهی از منکر در محل سالن جلسات شهرداری بیرجند برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسه قبل اظهار داشت: در بحث کودکان خیابانی و متکدیان در بیرجند با حضور فرمانداری، بهزیستی، دادگستری و نیروهای نظامی و انتظامی گروهی تشکیل و در بحث تکدی گری، تعداد زیادی از این افراد جمع آوری و ساماندهی شده اند.

مهندس همایون شاکری ادامه داد: در سالهای قبل بحث متکدیان معضل بزرگی بود و وجهه اجتماعی آنها مشکل ساز شده بود که در حال حاضر با اقدامات انجام شده، این مشکل تا حد زیادی مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی تحت عنوان زباله گرد باعث نازیبایی شهر و بروز ناهنجاری های اجتماعی می شوند افزود: در همین راستا و برای رفع معضل زباله گردی در بیرجند، طرح تفکیک زباله توسط پیمانکار مربوطه آغاز شده و در مرحله آموزش چهره به چهره به شهروندان می باشد.

معاون خدمات شهری یادآور شد: لازم است سمن ها و مراکز خیریه برای ساماندهی خانواده های زباله گرد با شهرداری همکاری نمایند.

شاکری گفت: لازم است سمن ها و مراکز خیریه، برای ساماندهی خانواده های زباله گرد با شهرداری همکاری نمایند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز در این جلسه اذعان داشت: پارک بانوان بیرجند از نظر مسائلی از قبیل رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن و مشرف نبودن ساختمانهای اطراف پارک ویژگی های منحصر به فردی دارد.

مهندس محمد رضا قلاسی مود با اشاره به فعالیت در فضایی امن و سالم برای تفریح و فعالیتهای فرهنگی، هنری بانوان در این پارک خاطر نشان کرد: برخی از فضاهای ورزشی در پارک بانوان پیش بینی نشده است و یا وسعت کمی دارد لذا مقرر گردیده به فضای فعلی پارک، متراژ 10500 متر مربع اضافه گردد که با اضافه شدن این متراژ، مساحت کل پارک بانوان به 3.5 هکتار افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: بهسازی پارک جنگلی به مساحت 40 هکتار در دستور کار می باشد که تا پایان سال جاری فاز اول این پارک جهت استفاده شهروندان آماده می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به راه اندازی بازارچه ای جهت ارائه دستاوردهای بانوان نیز در این مجموعه اضافه کرد: بانوان سرپرست خانوار تولید کننده محصولات دستی می توانند پس از انجام هماهنگی های لازم در نگارخانه شهر به صورت رایگان جهت فروش محصولات اقدام نمایند.

معاون زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز ادامه داد: اولویت این جلسه با هدف بررسی مصوبات جلسه قبل می باشد که اولین جلسه برای بررسی این مصوبات با شهرداری بیرجند آغاز شده است.

میر صادقی اظهار داشت: لازم است در این جلسات پیشرفت ها، چالش های پیش رو و علل مختلف اختلالات موجود مطرح و راهکارها و پیشنهادا لازم ارائه گردد.

لازم به ذکر است در پایان برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر با توجه به ضرورت مسایل مربوط به زنان مورد بررسی قرار گرفت.