EN

معاون خدمات شهری شهرداری: سرعت در مدیریت بحران نقش بسزایی دارد

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: سرعت در مدیریت بحران، نقش زیادی دارد و دستگاه‌ها الزام قانونی دارند که در کنار شهرداری با همه امکانات و تجهیزات خود همکاری کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد محمدزاده روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند افزود: اگر حادثه یا بحرانی در سطح شهر ایجاد می‌شود پیشانی آن شهرداری است اما دستگاه‌های دیگر هم باید یاریگر شهرداری باشند.

وی اظهار داشت: بحران ممکن است سیل یا زلزله باشد و وقتی مشکلی از هر نوع برای مردم ایجاد شود، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشکل رفع شود.

معاون خدمات شهری تصریح کرد: فهرست تجهیزات دستگاه‌ها توسط بانک اطلاعاتی شهرداری بیرجند تهیه شده و باید این فهرست به روزرسانی شود.

محمد زاده اضافه کرد: مسیل‌های سطح شهر توسط کارشناسان حوزه مدیریت شهری بازدید شده است و باید برای زمان بارندگی و آبگرفتگی از قبل برنامه داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه اذعان داشت: باید وضعیت موجود و ظرفیت کانال‌های سطح شهر به طور دقیق ارزیابی شود که آیا این مسیل‌ها هنگام بارندگی جوابگو هستند.

مهندس مهدی میری خاطر نشان کرد: اگر کانال‌ها و مسیل‌ها پاسخگوی نیازها نباشد، باید بررسی شود که کانال‌ و مسیرهای جایگزین کجا ایجاد شود و باید مطالعاتی در این خصوص صورت گیرد.

شهردار منطقه یک بیرجند نیز اظهار داشت: در خصوص بحث سیلاب‌ها مشکل اصلی شهر بیرجند کانال پل باغ است که متأسفانه حوزه آب‌ریز آن طی سال‌های اخیر افزایش چندانی پیدا نکرده و باید در این خصوص فکری شود.

مهندس حسن خانزاد با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای در خصوص مشکل کانال پل باغ اقداماتی انجام داده و در حال منحرف کردن آب‌ریز این کانال در خارج از شهر است، ادامه داد: کانال پل‌باغ 50 سال است که در زمان بارندگی‌ها جوابگو بوده اما این موضوع در صورتی وجود داشته که مسیر آن باز بوده است.

وی بر لزوم جدی گرفتن بحران جنوب شهر بیرجند که منتهی به کانال پل‌باغ می‌شود تأکید و مطرح کرد: موضوع کانال پل‌باغ بسیار بحرانی و باید به آن بیشتر بپردازیم.

در این نشست مقرر شد با هماهنگی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی و شهرداری طرح جامع دفع آب‌های سطحی شهر بیرجند تکمیل شود.