EN

معاون خدمات شهری شهرداری:

پاکسازی، شستشو وگندزدایی تمامی خودروهای حمل پسماند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ پاکسازی، شستشوی وگندزدایی تمامی خودروهای حمل پسماند زیر نظر حوزه معاونت خدمات شهری در راستای  پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت ویژه  انجام  می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری با اعلام این مطلب گفت:  تمامي خودروها به صورت روزانه و مخازن زباله بصورت دوره ای شستشو و ضدعفونی مي‌گردند .
محمد محمد زاده افزود: خودرو‌هاي جمع‌آوري و حمل زباله نقش بسيار مهمي در پاکسازي و ارائه خدمات شهري مدرن دارند از اين رو با توجه به تردد اين خودروها  در سطح شهر وحضور مداوم در فضاي شهري ايجاب مي‌کند به طور مداوم شستشو و ضدعفونی گردند تا خطري شهروندان و پرسنل مربوطه را تهديد نکند .
به گفته وی علاوه بر شستشوی خودروها و گندزدایی خودروها، طبق دستور العمل های وزارت بهداشت، اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از انتقال این ویروس برای تمامی پاکبانان و کارگران جمع آوری زباله صورت گرفته است و لوازم استحفاظ فردی مثل ماسک و لباس بادگیر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری با اشاره به شیوه نیمه مکانیزه جمع آوری زباله خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه  در شيوه نیمه مکانیزه جمع آوری زباله ، هدایت مخازن به طرف وسائط نقلیه به عهده کارگر می باشد و مخازن پس از تخلیه مکـانیکی به نقطه جمع آوری برگردانده می شود، در اين بين بهداشت فردی و نظافت خودروها و مخازن زباله بايد در اولويت اقدامات باشد.
محمد زاده افزود: از آنجايي که زباله و شيرابه آن با توجه به فعاليت ميکرو ارگانيسم ها بسيار آلوده کننده  و از نظر بهداشتي سلامت انسان را به خطر مي‌اندازند شستشو و گندزدايي مخازن و خودروهاي مکانيزه و حامل زباله اقدامی بسيارمهم و ضروري است .
وی ضمن تشکر از شهروندان اظهار داشت: از شهروندان فهیم این انتظار می رود که با توجه به افزایش حجم پسماندها و شرایط حساسی که با انتشار ویروس کرونا پیش آمده است، زباله‌های خود را در کیسه‌های مناسب قرار دهند و کیسه را محکم گره بزنند تا به طور ایمن و بهداشتی جمع آوری شود.
محمد زاده در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت:  امیدواریم که با رعایت توصیه های بهداشتی مسولین ذیربط توسط شهروندان و نظارت کارشناسان مدیریت پسماند بتوانیم به طور شایسته در ایجاد شهری پاکیزه سهیم باشیم.