EN

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند

 شهروندان نسبت به كاربري زمين هاي مورد خريد و فروش دقت كنند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند اظهار داشت: به منظور حفظ اراضي لازم و مناسب براي توسعه موزون شهرها با رعايت اولويت حفظ اراضي كشاورزي و باغات، هر گونه استفاده براي احداث ساختمان و تأسيسات در داخل حريم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح‌هاي جامع و هادي امكان پذير خواهد بود.

 دکتر حمید فخیم زاده با اشاره به مراجعات مکرر شهروندان به شهرداری در خصوص وضعیت اراضی حاشیه شهر مانند قطعات 408 متری ارتش  یا اراضی سروش گستر گفت: این اراضی در قالب آگهی های فروش در فضای مجازی قرار گرفته است که در همین راستا به اطلاع شهروندان می رسانیم  هرگونه ورود به محدوده خدماتی و افزایش محدوده کاربری شهر پس از مطالعات جوانب مختلف مانند مباحث زمین شناسی، توپوگرافی، نیاز آتی خدماتی شهر و … می باشد و قوانین مختلف مانند قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی  و باغی در طرح جامع شهری بررسی می گردد.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا می شود از هر گونه خرید و فروش اراضی مشاعی زراعی و باغی در حاشیه شهر با انگیزه ورود به محدوده خدماتی یا تغییر کاربری یا امکان ساخت در آینده به صورت تفکیکی خودداری نمایند.

معاون معماري و شهرسازي شهرداري بیرجند يادآور شد: هرگونه تفكيك و قطعه بندي بدون مجوز در اراضي سروش گستر ممنوع بوده و مورد تأييد شهرداري بیرجند نيست

فخیم زاده خاطر نشان كرد: مردم قبل از هرگونه معامله و خرید زمين ، حتما از قرارداشتن زمين در داخل محدوده شهر و كاربري مسكوني آن اطمينان حاصل نمايند.


معاون شهرسازي و معماری شهرداري بیرجند از شهروندان خواست نسبت به كاربري زمين هاي مورد خريد و فروش دقت كنند و از معامله هرگونه زمين فاقد كاربري در داخل و خارج محدوده شهر خودداري نمايند.

وي در پايان اظهار داشت: از مردم درخواست مي‌كنيم قبل از خريد زمين، با مراجعه به مناطق دوگانه شهرداري و استعلام نسبت به وضعيت داخل محدوده بودن، کاربری و همچنين شبكه معابر مطلع شوند و با اطلاع به نزديكان و خانواده خود جلوي سوء استفاده احتمالي افراد سودجو را بگيرند.