EN

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند: شهروندان با ماموران اجرای طرح ممیزی همکاری کنند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند اظهار داشت: طرح ممیزی املاک شهری با هدف تحقق عدالت اجتماعی و دست یابی به اطلاعات به روز با استفاده از تجربه کارشناسان شهری در منطقه دو شهرداری با بهره گیری از تجهیزات نوین ثبت اطلاعات، اجرا می شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر حمید فخیم زاده در جلسه ای که روز گذشته با حضور مشاور ممیزی برگزار شد، عنوان کرد: این طرح با هدف ثبت و نگهداری سوابق املاک، معابر و مشاغل در سیستم، آگاهی از اطلاعات به ‌روز وضعیت موجود تمامی املاک و معابر، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان‌سازی امور شهرداری، امکان ارائه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی و امکان گزارش‌گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری‌های مختلف اجرا می گردد.

وی گفت: اجرای طرح ممیزی املاک شهری، مسیر توسعه و پیشرفت را در سایه دست یابی به اطلاعات جامع هموار می کند و ارائه خدمات وسیع و پیچیده، بدون داشتن اطلاعات جامع و به هنگام از محیط شهر امکان پذیر نخواهد بود .

معاون شهرسازی و معماری با اشاره به این که یکی از تعاریف شهر هوشمند و توسعه یافته، داشتن  یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی است، افزود: این طرح علاوه بر این که می تواند در بخش های مختلف شهرداری خدمات گسترده ای به شهروندان ارائه كند، قابلیت دسترسی و استفاده از اطلاعات ژئو رفرنس شهری را نیز در اختیار سایر نهادها و سازمان‌ها قرار خواهد داد.

فخیم زاده از برگزاری نشست‌های متعدد به منظور برنامه ریزی برای اجرای طرح ممیزی املاک شهر بیرجند و تشکیل ستاد ممیزی در شهرداری بیرجند خبرداد و تصريح كرد: ممیزی و بروزرسانی اطلاعات مرتبط با املاک و مستغلات در حقیقت یک سرمایه گذاری محسوب می شود که  علاوه بر انتفاع شهروندان از خدمات مدیریت شهری، می تواند سایر دستگاه‌های خدماتی را نیز در برنامه ریزی‌های خود یاری كند.

وی خاطر نشان کرد: ممیزین املاک با ارائه کارت شناسایی عکسدار ممهور به مهر شهرداری، به منازل مسکونی، واحدهای تجاری یا صنفی مراجعه نموده و در حضور مالکین، ملک را ممیزی می  نمایند، همچنین برابر برنامه ریزی صورت گرفته، زمان بندی ممیزی هر محله مشخص و از طریق تبلیغات محیطی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

معاون شهرسازی و معماری یادآور شد: کامل کردن اطلاعات ملکی و صنفی ملک علاوه بر اینکه بر برنامه ریزی شهری اثرات مثبتی خواهد داشت به منزله شناسنامه و برگه هویتی برای ملک در شهرداری، سابقه خواهد شد تا در سالیان آینده چنانچه ابهامی در وضعیت ملک در سال 98 باشد به برگه ممیزی رجوع گردد.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در هنگام مراجعه مأموران اجرای طرح ممیزی شهری، مدارکی نظیر سند مالکیت، فیش‌ آب، برق و گاز، پروانه ساختمانی، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجراکنندگان طرح قرار دهند.