EN

نشت گاز عامل انفجار در منزل مسکونی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ روز گذشته صدای مهیبی قلب بیرجند را لرزاند، صدایی که تعدادی از کسبه بازار بیرجند را نیز به این خیابان کشاند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اعلام این خبر گفت: یک منزل مسکونی در انتهای خیابان جمهوری بر اثر انفجار به طور کامل تخریب شده است.

مهندس علی حسینی افزود: نیروهای آتش نشانی و امدادگران هلال احمر با هم در محل حضور یافتند تا عملیات امداد و نجات به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به بررسی کارشناسان آتش نشانی ادامه داد: در بررسی علت حادثه نشت گاز شهری بدون رعایت نکات ایمنی در منزل بوده است.

وی اضافه کرد: در کنار این منزل یک انبار مواد بازیافتی وجود داشت که اگر ماموران آتش نشانی به موقع آتش را مهار نمی کردند، فاجعه ای بزرگ به وجود می آمد چرا که عبور خودروی آتش نشانی در بسیاری از کوچه های محدوده جمهوری ممکن نیست.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از شهروندان خواست وجود انبارهای بازیافت را در محله هایشان به سازمان آتش نشانی اطلاع دهند تا نسبت به اخطار یا ایمن سازی محل اقدام شود.

حسینی یادآور شد: سه تیم از هلال احمر ساعت 12 و 30 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند که دو تیم مربوط به تیم های واکنش سریع و یک تیم هم مربوط به تیم دارای سگ های زنده یاب بود.

وی ادامه داد: بررسی های تیم های هلال احمر و آتش نشانی تا دو ساعت بعد از حادثه ادامه داشت که خوشبختانه معلوم شد هیچ مصدوم یا فوتی در پی نداشته است.