EN

نمایشگاه نخستین جشنواره عکس کودک افتتاح شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: نمایشگاه نخستین جشنواره عکس کودک و سفره های آسمانی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند افتتاح شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدرضا قلاسی مود در مراسم افتتاح این نمایشگاه افزود: فراخوان این جشنواره که با همکاری موسسه دو زبانه کودک و آینده برگزار شد در ماه مبارک رمضان انجام شد.

وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف به تصویر کشیدن حال و هوای هنگام افطار، سهیم کردن کودکان در این امر و ارتقاء سطح کیفی وعده های افطاری در فضایی شاد و مفرح برگزار شد.

رئیس جشنواره عکس کودک یادآور شد: ایجاد نشاط اجتماعی، رقابت سالم و احیای سنت های قدیمی به منظور بهبود سلامت فردی و اجتماعی در برگزاری این جشنواره مدنظر بوده است.

قلاسی مود اذعان داشت: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره می توان به ایجاد خاطره ای خوش در ایام ماه مبارک رمضان برای کودکان، آشنایی آنان با فرهنگ روزه داری و طراحی سفره افطار و ارج نهادن به دور سفره نشینی در فرهنگ ایرانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: 200 عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که از این تعداد 30 عکس جهت نمایش در نمایشگاه انتخاب شده است.

وی افزود: هیئت داوران با انتخاب 3 عکس، نفرات برگزیده این جشنواره را معرفی کرده و یک عکس نیز به داوری شهروندان در بازدید از نمایشگاه انتخاب می شود.

لازم به ذکر است اختتامیه این مراسم روز یکشنبه جاری برگزار خواهد شد.