EN

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تصمیمات شورای اسلامی شهر، تلاش های شهرداری و به خصوص حضور شهردار فرصت خوبی است که نصیب این شهر شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بیرجند، کارکنان و مدیران شهرداری به مناسبت هفته شهرداری ها اظهار نمود:  مدیریت نیروی انسانی بالاترین نقش را در جامعه بشری برعهده دارد و تجربه هم ثابت کرده اگر مدیریت لازم و قوی باشد همه امور به سامان می‌رسد ولی مدیریت ضعیف امکانات را به باد می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: در حال حاضر محدودیت داریم اما به معنای مانع و بن‌بست نیست بلکه با تدبیر، اخلاص و کار جهادی همه مشکلات قابل حل است.

وی گفت: اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند قابل رویت است اما در عین حال باید با گزارش آمار و ارقام اطلاع‌رسانی هم انجام شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مواردی ممکن است از روی بی‌اطلاعی یا با انگیزه‌هایی انعکاس داده شده که برای جامعه نامطلوب و با واقعیت متفاوت باشد لذا از همین رو چه در رسانه‌های مکتوب و چه در رسانه ملی باید روشنگری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم کم و بیش با گزارش‌های غیرمطمئن رو به رو هستند اما در عین حال که کارهای عمرانی گویا است باید توضیحات قابل لمس نیز ارایه شود.

وی بر تبیین نتایج درازمدت فعالیت‌ها برای مردم تاکید کرد و گفت: برای شهرداری‌ها وظایف متعددی تعریف شده و مردم از نیازهای روزمره تا کارهای چند ساله با این نهاد سرو کار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بیش از هرچیز انگیزه‌های معنوی می‌طلبد که هر کس در هر پستی هست هیچ وقت دلسرد نشود و انجام کارها خالص و برای خدا باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: صاحب اصلی خدا است لذا در مقام اخلاص، عبودیت و بندگی هیچ وقت نباید روی عکس العمل بشری حساب باز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر کاری با قصد قربت باشد عبادت محسوب می‌شود افزود: خدمت به مردم لذت بخش است و شهرداری از جمله نهادهایی است که مردم همواره برای نیاز روزمره با آن سر و کار دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تصمیمات شورای اسلامی شهر، تلاش های شهرداری و به خصوص حضور شهردار فرصت خوبی است که نصیب این شهر شده است.

شهردار بیرجند:

با کار شبانه‌روزی و رعایت عدالت اجتماعی فضای شهر برای همه شهروندان امیدوار کننده شده است

 

مهندس محمدعلی جاوید نیز در این دیدار افزود: در شرایط سخت اقتصادی که به طور طبیعی نمی‌توان انتظار کار عمرانی داشت اما شهرداری همچنان به دنبال کار جهادی است و با همین رویکرد ادامه خواهد داد.

وی گفت: در همین شرایط پروژه‌هایی از سوی شورای اسلامی شهر برای مردم رقم خورده تا شهروندان امیدوار باشند.

شهردار بیرجند ادامه داد: امسال عملیات اجرایی پارکی به مساحت ۴۰ هکتار شروع شده که چندین برابر بزرگترین پارک موجود شهر است و هزینه‌های ساخت آن هم از منابع داخلی شهرداری تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بخشی از این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: در محدوده مهر شهر نیز یکی از مشکلات اساسی نبود فضای سبز و تأمین آب مورد نیاز آن بود که احداث پارک خطی شروع شده است.

شهردار بیرجند بیان کرد: ساخت پارک در محدوده خیابان ۹ دی مهر شهر نیز یکی از برنامه‌هایی است که بعد از ماه مبارک رمضان شروع شده و تا ۴۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.


وی از آغاز عملیات اجرایی بازارچه خرید در محدوده احمدی روشن خبر داد و گفت: با اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار این پروژه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.


جاوید آمادگی مدیریت شهری برای حل مشکلات مردم شمال بیرجند را یادآور شد و افزود: یکی از درخواست‌های شهرداری همکاری ائمه جماعات در انتقال مشکلات مردم بوده که رایزنی‌هایی انجام گرفته است.

وی به مشکل چندین ساله اراضی پادگان ۰۴ بیرجند اشاره کرد و گفت: اخیراً توافق‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته و به این نتیجه رسیدیم که طرح تفصیلی را با تعریض حدود هفت متر از خیابان ارتش اجرا کنیم.

شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه اجرای هر پروژه دیگری در این اراضی مستلزم تصویب کمیسیون‌های مربوطه است افزود: قرار نیست برخی به خاطر انتفاعی که از این مسئله می‌برند مسائلی را برای مردم طرح کنند که باعث ایجاد تشویش شود

وی ادامه داد: طرح فرزان نیز علیرغم اینکه سال ۸۳ کلنگ زنی شده و به نوعی برای مردم محدوده خیرآباد و موسی بن جعفر یک بن بست تلقی می‌شود، توسط شهرداری در اقدام ضربتی اجرایی شد اما عده‌ای اظهار می‌کنند که اجرای چنین طرحی ضرورتی نداشته است.

جاوید بیان کرد: برای ساخت میدان اجتماعات در شهر بیرجند نیز شهرداری و شورای شهر نگاه انتفاعی ندارد چرا که گران‌ترین املاک این محدوده را برای ساخت میدان در معرض تخریب گذاشته تا بتوان فضایی را برای تنفس شهر آماده کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از تشکیلات بازخوردهای منفی از این پروژه بیان می‌کنند ادامه داد: اینها کم لطفی است و خدمات شهرداری دیده نمی‌شود.

شهرداری بیرجند ساخت چهارشنبه بازار در شمال شهر با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را یادآور شد و افزود: ساخت سالن اجتماعات و فرهنگسرا نیز با حدود هفت میلیارد تومان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف شهرداری در ساخت آیلندها ایجاد فضای سبز مناسب، استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در رنگ آمیزی است.

جاوید ابراز امیدواری کرد؛ با کار شبانه‌روزی فضای شهر برای شهروندان امیدوار کننده شده و شهرداری با رعایت عدالت اجتماعی بتواند خدمات مطلوب به شهروندان و به خصوص قشر آسیب پذیر ارایه کند.