EN

نیروی انسانی، مهم ترین دارایی هر سازمان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری بیرجند گفت: از آنجائیکه نیروی انسانی مهم‌ترین دارایی هر سازمان است، لذا کیفیت و توانمندی نیروی انسانی از  مهمترین عوامل پویایی سازمان و از اصلی‌ترین عوامل ایجاد مزیت رقابتی پایدار در سازمانهاست.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس جواد بهدانی، یکی از مهم‌ترین وظایف این معاونت را کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای پایدار برشمرد.

وی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت و لزوم خودکفایی شهرداری‌ها و وابسته نبودن شهرداری‌ها به منابع مالی دولت، مدیریت هزینه و ایجاد درآمد پایدار از اصلی‌ترین وظایف شهرداری‌ها می‌باشد.

وی یادآور شد: بر اساس این رویکرد، اهمیت و ضرورت پرداخت به کاهش هزینه و صرفه‌جویی در هزینه ها و همچنین حرکت در جهت قطع وابستگی درآمد شهرداری از چند ردیف درآمدهای خاص همچون صدور پروانه، فروش تراکم و  به سمت ایجاد درآمدهای پایدار، واضح و آشکار است.

بهدانی یاداور شد: نهاد مردمی همچون شهرداری که بیشترین ارتباط کاری با شهروندان را دارد باید از منابع انسانی متخصص و باتجربه در جهت ایجاد تعامل بیشتر و سازنده‌تر با مردم برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هدف اصلی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع، ساماندهی کمی و کیفی نیروهای انسانی موجود است.

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، خلاقیت را یکی از  اصلی ترین ارکان تامین درآمد عنوان کرد و گفت : طرح های درآمدزا و یافتن راه حل هایی برای ایجاد درآمدهای پایدار در تامین هزینه ها باید به گونه ای پیش برود که نیازی نباشد برای هر پروژه ای مستقیماً از جیب مردم و به افزایش عوارض مراجعه کرد و این امر با تنوع بخشیدن به درآمدهای شهری میسر است.

وی تصریح کرد: پتانسیل جذب گردشگر در شهر بیرجند و توسعه صنعت گردشگری در شهر،  جذب سرمایه گذار، اجرای طرح تفکیک زباله‏های شهری از مبداء، با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی و … می‏تواند بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.