EN

همزمان با نیمه شعبان، میدان ولیعصر (عج) بهسازی و نورپردازی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند از آنجا که یکی از اعیاد مهم مذهبی در کشور میلاد امام عصر (عج) است به همین دلیل برگزاری برنامه های ویژه فرهنگی مدنظر شهرداری می باشد.

شهردار بیرجند با تشريح اقدامات شهرداری به مناسبت نيمه شعبان، گفت: شهرداری اهم برنامه های خود را به مناسبت اعياد شعبانيه به بستر سازی فضاهای بصری شهر، برای اجرای هر چه با شكوه تر برگزار شدن جشن های شعبانيه قرار داده است.

محمد علی جاوید اظهار داشت: نيمه شعبان عيد منتظران عدالت و آزادی است و شهرداری بیرجند كه يك نهاد مردمی است می كوشد تا در راستای همگامی با منتظران منجی عالم بشريت بستر سازی های لازم را فراهم سازد تا برنامه هایی كه به اين منظور در نظر گرفته شده، با شكوه هر چه تمام تر برگزار شود.
وی افزود: امسال با توجه به شرایط موجود و حضور شهروندان در خانه به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، در بحث اعياد شعبانيه شهرداری بیرجند  بيشترين تلاش خود را بر روی مسائلی نظير بسترسازی و فضا سازی سيمای بصری شهر و فضاهای مجازی قرار داده است.
شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: شهرداری در حوزه فضای مجازی به مباحثی نظير عدالت، آزادی، امام زمان(عج)، چگونه بايد منتظر امام زمان(عج) باشيم و اينكه انتظار را چگونه در فضای اخلاق شهروندی به كار بريم، پرداخته است.
شهردار بیرجند یادآور شد: با توجه به فرارسیدن اعیاد شعبانیه، شهرداری بیرجند علاوه برآذین بندی و اکران طرح های فرهنگی، نورپردازی در سطح شهر را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به نور پردازی محورهای شاخص شهر بیرجند، افزود: نورپردازی میادین ابوذر، قدس، ولیعصر (عج)، اول مدرس، جانبازان، هفت تیر، آزادی، امام خمینی( ره )، مادر، عروج، جماران و نورپردازی و آبنمای میدان توحید توسط شهرداری انجام شده است.
 شهردار بیرجند همچنین از نورپردازی ابتدای بلوار سجاد، پل مهرشهر، ریسه بندی خیابان مدرس، نورپردازی ستونها و آبنمای فضای سبز حاشیه صیاد شیرازی خبر داد.
مهندس جاوید اذعان داشت: شهرداری بیرجند علاوه بر نور افشانی و نورآرایی سطح شهر، تعدادی بیلبورد و استند را به مضامین و طرح های فرهنگی مرتبط با موضوع نیمه شعبان اختصاص داده است.