EN

همزمان با هفته شهر و شهروند و روز شوراها صورت گرفت/ سی‌متری فرزان و پل موسی بن جعفر(ع) افتتاح شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به مناسبت روز شوراها و هفته شهر و شهروند ۳ پروژه عمرانی شهرداری بیرجند روز گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به ارزش 24 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.  

 

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم ضمن تبریک روز ملی شوراها و هفته شهر و شهروند، اظهار داشت: باید از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی شهرداری بیرجند که توانست پروژه‌ هایی که سال ‌های سال بر زمین مانده بود را در حداقل زمان ممکن در یکی از محله‌هایی که کمتر از امکانات شهری برخوردار هستند را به بهره برداری برساند، تشکر کرد.

 

محمدصادق معتمدیان افزود: شهرداری، شورای اسلامی شهر و مجموعه استانداری توجه ویژه‌ای به مناطق کمتر برخوردار شهر بیرجند دارند تا بتوانیم با بکارگیری توان حداکثری و با ایجاد امکانات مورد نیاز این مناطق، آنها نیز برخوردار شوند و رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این مراسم ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی شهردار و پرسنل شهرداری بیرجند که تلاش جهادگونه دارند، اذعان داشت: سال گذشته ۵۹ درصد بودجه شهرداری به پروژه های عمرانی تعلق گرفت و تنها ۴۱ درصد بودجه صرف سایر امور شهرداری شد.

 

دکتر ابراهیم تقی زاده با اشاره به این‌که سال ۹۷ سال زیباسازی شهر بیرجند بود، افزود: ۷۰ درصد بودجه شهرداری صرف پروژه های شمال شهر بیرجند شده است.

 

وی یادآور شد: امیدواریم سال ۹۸، سال افتتاح پروژه‌های میدان اجتماعات، باغ ایرانی، پارک جنگلی و پارک مهرشهر باشد.

 

شهردار بیرجند نیز در این  مراسم ضمن تبریک روز شوراها، عنوان کرد: امروز به مناسبت روز شوراها از ۳ پروژه عمرانی شهرداری بیرجند به ارزش 24 میلیارد تومان بهره برداری می‌شود.

 

مهندس محمد علی جاوید با بیان این‌که طرح فرزان در سال  ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دست ما رسید، افزود: طرح فرزان به دو بخش سی متری فرزان با ۳5۰ متر طول و پل موسی‌بی‌جعفر (ع) تقسیم می‌شود که برای بازگشایی معبر سی متری فرزان، ۹ ملک تجاری و 7 ملک مسکونی با ۷ میلیارد تومان اعتبار، تملک شده است.

 

شهردار بیرجند با اشاره به این‌که طرح ساخت پل موسی بن جعفر (ع) از سال ۹۲ آغاز و تنها با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی به ما تحویل داده شده یادآور شد: ۶۵ درصد پیشرفت این پل در یک سال گذشته انجام شده است.

 

جاوید تصریح کرد: پل موسی‌بن‌جعفر (ع) 2 هزار و 300 متر مربع عرصه، 100 متر عرشه، 100 متر طول و دو لاین 15 متری رفت و برگشتی دارد که در هنگام ساخت این پل حدود 20 هزار مترمکعب خاک برداری، 11 هزار متر مربع عملیات قالب بندی، 800 تن آرماتوربندی و شش هزار متر مکعب بتن ریزی انجام و ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

 

وی به واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بیرجند با صرف ۱۱.۵ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد و افزود: ۶ دستگاه مینی بوس، ۶ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و ۱۸ دستگاه اتوبوس با استانداردهای روز دنیا خریداری شده که با اضافه‌شدن این تعداد به سرانه حمل و نقل عمومی شهرداری بیرجند، تعداد 100 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی داریم که میانگین عمر حمل و نقل عمومی از 13 سال به 8 سال کاهش پیدا می‌کند.

 

شهردار بیرجند با بیان این‌که برای به کار گیری و استفاده بهینه از این دستگاه‌ها با مشکل سوخت استاندارد مواجه هستیم، اضافه کرد: اتوبوس‌های جدید برای داشتن عمر مفید باید با سوخت استاندارد روز و بدون آلایندگی کار کنند که از شرکت توزیع سوخت و فرآورده های نفتی درخواست داریم سوخت مورد نظر را تامین کنند

 

جاوید به افتتاح پروژه زیباسازی میدان و فضای سبز خیابان توحید با یک هزار و ۵۲۰ متر مربع مساحت و ۹۰ میلیون تومان اعتبار اشاره کرد و یادآور شد: در اولین روز از ماه مبارک رمضان پارک خطی نشاط نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 وی افزود: با توجه به موقعیت اقتصادی که سال گذشته با آن مواجه بودیم نباید انتظار افتتاح پروژه را از شهرداری داشته باشیم اما با این حال با تلاش فراوان توانستیم بیش از ۲۲ پروژه به افتتاح برسانیم.