EN

پارک خطی بلوار پیامبر اعظم (ص) در هفته دولت کلنگ زنی می شود

شهردار بیرجند اعلام کرد: کلیات طرح پارک خطی بیرجند در جلسه شورای ترافیک استان به تصویب رسید.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید  با اعلام این خبر افزود: این پروژه یکی از موثرترین برنامه های شهرداری در ایجاد نشاط، سرزندگی و ایجاد چشم انداز زیبا، ماندگار با قابلیت استفاده برای متنوع ترین رده های سنی می باشد.

شهردار بیرجند اظهار داشت:  این پروژه در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) به طول 8 کیلومتر و با مساحت 48 هکتار در حدفاصل میدان سفیر امید تا پارک جنگلی واقع شده است و با توجه به اینکه طیف متنوعی از اقشار جامعه برای پیاده روی ازآن استفاده می کننند در این طرح کاربریهای متنوعی شامل: مسیر ویژه پیاده روی، مسیر ویژه دوچرخه سواری، فضای تخصصی بازی کودکان، فضای ویژه ورزش های همگانی، فضای گردهمایی و کافه های فروشگاهی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه موضوع این پروژه در انتهای سال گذشته در شورای اسلامی شهر بیرجندمطرح و مورد موافقت شورا قرار گرفت ادامه داد: پس از موافقت شورا، کار مطالعه و طراحی آن از طریق مشاور ذیصلاح شروع و خوشبختانه در جلسه مورخ 24 مردادماه شورای ترافیک استان کلیات آن به تصویب رسید و عملا در هفته دولت امسال کلنگ زنی خواهد شد.

شهرداربیرجند خاطرنشان کرد: ما امیدواریم این پروژه را حداکثر در 3 سال متوالی اجرا کنیم که برای فاز اول آن یعنی حدفاصل میدان سفیر امید تا میدان انتهای خیابان آیت ا… غفاری، مبلغ 4 میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری اعتبار پیش بینی کرده ایم و تلاش می کنیم فاز اول آن را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.

مهندس جاویددر پایان گفت : نهایت تلاش را خواهیم نمود تا این پروژه احساس آرامش، آسایش و امنیت روانی را برای تمامی شهروندان عزیز بیرجندی فراهم آورد و حتی مکانی زیبا و در خور ستایش برای استفاده مسافرین عبوری نیز باشد.