EN

چهارشنبه سوری بی حادثه در پاکترین شهر کشور

پاکترین شهر کشور امسال دوباره با گذراندن آرامترین شب پر حاشیه کشور رکوردی بی نظیر زد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ اینکه این ماجرا به مردم بیرجند مربوط می شود و فرهنگشان یا اقدامات بسیار کارشناسی شده سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند، مانند ترازویی است که در نقطه توازن مانده است.
در حالی که امروز رسانه ها صحنه های دلخراش چهارشنبه آخر سال را به نمایش گذاشته بودند؛ شهر بیرجند حائز مقام آرام ترین و بی خسارت ترین شهر کشور شد.
شهر بیرجند که پیش از این لقب پاکترین شهر کشور را به خود اختصاص داده بود، امسال طبق گزارش رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند؛ اولین مرکز استانی شد که هیچ خسارتی در مراسم چهارشنبه سوری نداشت.
به گفته مهندس حسینی با اقدامات و اتخاذ تدابیر ایمنی و آموزشی که از چند روز قبل در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با همکاری حوزه معاونت خدمات شهری به عمل آمد چهارشنبه سوری ایمنی را گذراندیم.
وی با اشاره به اقدامات حوزه عملیات ایستگاههای سطح شهر (17 ایستگاه) و حاشیه شهر (13 ایستگاه) گفت: با جانمایی صحیح و درست، اوضاع کاملا تحت مدیریت و کنترل لازم بود.
وی افزود: برای اولین بار در سطح کشور، بیرجند اولین مرکز استانی شد که در شب چهارشنبه سوری خسارت جانی تلخ و مورد بیمارستانی بستری نداشت.
وی با قدردانی از تلاش همکارانش در سازمان آتش نشانی، آتش نشانان داوطلب، پرسنل خدماتی شهرداری و حوزه پیشگیری و آموزش سازمان برای همه سالی سرشار از سلامتی آرزو کرد.
حسینی با یادآوری 14 مورد مصدوم و سوختگی در سال گذشته تاکید کرد: حتی با وجود جمعیتی قریب به دو برابر در مراسم چهار شنبه آخر سال در سطح شهر هیچ عملیات اطفاء حریقی نداشتیم.
وی سخنرانی های قبل از نماز جمعه، طرح اجرای سوگند نامه در مدارس و نیز افزایش سطح آگاهی در خانواده ها به لحاظ خطرات آتش را از جمله دلایل ارمغان شبی بی حادثه در بیرجند دانست.