EN

کلیات احداث بوستان 48 هکتاری بیرجند تصویب شد

شهردار بیرجند گفت: کلیات احداث بوستان 48 هکتاری این شهر در نشست علنی شورای اسلامی شهر تصویب شده است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند ، مهندس محمدعلی جاوید روز گذشته در تشریح احداث این بوستان افزود: کلیات این پروژه در نخستین نشست علنی شورا پس از معارفه رسمی به تصویب اعضای محترم شورای اسلامی شهر رسیده است.

وی اظهار داشت: این پروژه، 48 هکتار وسعت و در دو سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) واقع شده و 16 کیلومتر طول دارد.

وی افزود: این پروژه با ایده¬ی نشاط، شادابی و سلامت برای همه رده های سنی شهروندان طراحی و اجراء خواهد شد و اجرای آن تحول بسیار خوبی در شهر بیرجند ایجاد می نماید و طرح این بوستان با پیشنهاد اسم “بوستان نشاط” تحویل شورای اسلامی شهر خواهد شد.

شهردار بیرجند کاربری های پیشنهادی در بوستان نشاط را پیست های استاندارد پیاده روی و دوچرخه سواری به طول شانزده کیلومتر، ایستگاه های ورزش صبحگاهی و همگانی، فضاهای ورزشی تنیس، شطرنج و وسایل بازی کودکان، کافی شاپ، اغذیه فروشی، چاپخانه، آلاچیق، فضاهای مکث و استراحت کوتاه، درختکاری، گل کاری و استفاده از گونه های متنوع گیاهی، درختچه و درختی عنوان کرد و یادآور شد: ضمن استفاده از گونه های کم آب، سیستم آبیاری این بوستان از نوع سیستم های نوین آبیاری قطره ای و بارانی خواهد بود.

جاوید یادآور شد: از ویژگی های دیگر این بوستان، اتصال آن به بوستان جنگلی شهر به وسعت 39 هکتار است که انتهای همه پیاده روی ها به این بوستان جنگلی ختم می شود و می توان در این بوستان زیرساختهای تفریحی، اقامتی و گردشگری را برای شهروندان ایجاد کرد.

جاوید افزود: این پروژه پس از تصویب قطعی در شورای اسلامی شهر در دو فاز، عملیات اجرایی آن شروع و تکمیل خواهد شد و تلاش می شود به جهت کاهش هزینه ها از ظرفیتها و امکانات شهرداری و سازمان های وابسته جهت انجام این پروژه استفاده شود.

وی هچنین یادآوری کرد که شروع این پروژه به هیچ وجه در حذف و یا به تأخیر افتادن سایر پروژه¬های شهرداری تاثیرگذاری منفی نخواهد داشت، ضمن اینکه اجرای این پروژه برای عموم شهروندان شهر بیرجند می باشد؛ لیکن در سایر مناطق و محلات کم برخوردار نیز پروژه ای متناسب با نیاز شهروندان طراحی و اجرا خواهد شد .

جاوید افق شهر را پس از اجرای این پروژه بسیار زیبا توصیف کرد و افزود: اجرای این پروژه می¬تواند با عث ایجاد رونق و سرزندگی در پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری این شهر شود.