EN

گزارش عملکرد 6ماهه اول سازمان میادین میوه و تره بار وساماندهی مشاغل شهری

به دنبال اهداف اقتصاد مقاومتی هستیم. یک اقتصاد غیرشکننده و در عین حال پاسخگو در زمینه های مختلف.

 

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری با بیان این مطلب گفت: وظیفه ما در سال جدید سنگین تر شده و می بایست به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان با بهره گیری از منابع ارزشمند کارکنان کارآمد ومشارکت پذیر ، فناوری های نوین ودانش علمی بروز ، رعایت موازین قانونی واخلاقی ، صداقت و انظباط کاری، سازمانی ممتاز در مجموعه سازمان های میادین ومیوه تره بار وساماندهی مشاغل شهری در کشور باشیم.

مهندس عباسی گفت: از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی که تلاش مدیران و کارکنان سازمان می تواند به این مهم جامه عمل بپوشاند تکریم کار و ارتقای فرهنگ کار، ارتقاء قابلیت‌های رقابتی محصولات و خدمات، ارتقاء شاخص‌های سهولت کسب و کار و کارآفرینی و فعال سازی بخش خصوصی به عنوان موتور و محرک اصلی رشد اقتصادی و صنعتی کشور می باشد.

وی به استفاده بهینه از منابع انسانی و اعمال مدیریت کار آمد، حمایت ازتولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات اشاره کرد.

وی با اشاره به فرهنگ سازی اولویت تولید بر واردات و خرید کالای داخلی، ایجاد فضای رقابتی دربخش تولید و توزیع در برخی از گروه کالایی به کاهش سطح بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد شرایطی نسبتاً پایدار، اقتصادی ایمن و مقاوم و خود کفا که آرزوی هر ملتی است اشاره کرد.

مدیرعامل  سازمان میادین میوه و تره بار هدف سازمان را ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی در جهت حمایت از تولید کنندگان دانست تا بتواند مسیر حرکت محصولات را از تولید به توزیع با کاهش دست واسطه ها هدایت نموده و رابطه سالمی برای حفظ منافع مصرف کنندگان و تولید کنندگان هموار سازد.

مهندس عباسی با اشاره به تجهیز چهارشنبه بازار بصورت کامل به دوربین مدار بسته و برقراری لینک مستقیم با ساختمان اداری سازمان با اعتبار 250 میلیون ریال و احداث نانوایی سه منظوره (سنگک، تافتون و لواش) با مشارکت بخش خصوصی در بازارچه کارگران با اعتبار 250 میلیون ریال گفت: ساخت وراه اندازی 2 غرفه ارزاق عمومی جهت رفاه حال شهروندان در جاده سلامت با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار  300 میلیون ریال، سایبان گذاری بازار روز پاسداران با مشارکت بخش خصوصی با مبلغ 260 میلیون ریال و احداث نمازخانه و دفتر بازار در بازار روز غفاری با اعتبار 200 میلیون ریال از جمله اقدامات سازمان می باشد.

وی در ادامه به ساماندهی دستفروشان وماشین های سیار وهدایت اکثریت آنها به بازار غفاری و سایبان گذاری ضلع جنوب بازار غفاری و هدایت دستفروشان به بازار با اعتبار 150 میلیون ریال اشاره کرد.

وی افزود: احداث 4 غرفه جهت عرضه مرغ در ضلع غرب میدان تره بار با مشارکت بخش خصوصی با مبلغ حدود 800 میلیون ریال به متراژ 200متر مربع توسط سازمان در دست احداث می باشد.

وی با اشاره به احداث و راه اندازی 2 عدد خودپرداز در بازار غفاری و بازار بهشتی (چهارشنبه بازار) با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار 80 میلیون ریال اظهار داشت: احداث دو غرفه ارزاق عمومی در میدان آزادی جنب پارک ثامن با مشارکت بخش خصوصی ، احداث دو غرفه ارزاق عمومی در ورودی سایت اداری و احداث یک غرفه با متراژ87 متر مربع جهت راه اندازی شعبه بانک شهر با اعتبار 350 میلیون ریال از جمله برنامه های سازمان می باشد.

مهندس عباسی از طراحی سردخانه اعم از (سازه، تاسیسات، معماری و….) با اعتبار 150 میلیون ریال نام برد و به اجرای فنداسیون سردخانه 950 تنی در میدان تره بار با اعتبار کلی 410 میلیون تومان (فاز اول احداث سردخانه) اشاره کرد.

وی با اشاره به احداث کانکس عرضه مستقیم قارچ با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار حدود 150 میلیون ریال، از بازگشایی و نصب سه درب ورودی در ضلع غرب، شرق و جنوب چهارشنبه بازار جهت سهولت در رفت و آمد شهروندان با اعتبار  80 میلیون ریال خبر داد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار افزود: ادامه سایبان گذاری چهارشنبه بازار با مشارکت بخش خصوصی در نقاط مورد نیاز با اعتبار 300 میلیون ریال، اصلاح هندسی معابر چهارشنبه بازار با اعتبار 50 میلیون ریال، راه اندازی و تجهیز نمازخانه خواهران و برادران در چهارشنبه بازار با اعتبار  20 میلیون ریال و اصلاح و توسعه سرایداری میدان مرکزی میوه و تره بار با مبلغی معادل  200 میلیون ریال از جمله اقدامات سازمان می باشد.

وی به نصب دوربین مدار بسته در ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار با اعتبار 20 میلیون ریال و تهیه طرح جامع میدان تره بار با اعتبار 35 میلیون ریال اشاره کرد و خاطر نشان کرد: طراحی بازار شیلات در دست اقدام می باشد و رنگ آمیزی سایبان های بازار پاسداران و چهارشنبه بازار با اعتبار  30 میلیون ریال انجام شده است.

وی به تابلو گذاری یکنواخت بازار پاسداران با مبلغ 60 میلیون ریال و عرضه مستقیم بیش از 500 تن انواع میوه و تره بار در روز بازارها و بازار روزهای سازمان بصورت ثابت و سیار جهت ثبات و کاهش قیمتها اشاره کرد.

وی همچنین از تدوین اساسنامه جدید سازمان وتغییر نام سازمان به سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری خبر داد.