EN

یک سوم زباله تولیدی بیرجند قابل بازیافت است

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت : براساس بررسیهای انجام شده یک سوم از زباله تولیدی این شهر قابل بازیافت و قرار گرفتن در چرخه مصرف است .

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند ؛ مهندس حسن خانزاد روز یکشنبه درجمع کارشناسان حوزه خدمات شهری افزود : بخش اعظم زباله های قابل بازیافت را ظروف پلاستیکی و پت ، یکبارمصرف وغیره تشکیل می دهند که شرایط بازگشت به چرخه مصرف را دارند .

وی اظهار داشت : براساس داده های آماری روزانه 100 تن انواع زباله در بیرجند تولید می شود که بدون هیچ گونه فرایندی دفن می شود 

خانزاد گفت : به دلیل سبک زندگی ، تغییر فرهنگ مصرف ، تغییر شیوه بسته بندی درعرضه محصولات حجم زباله های تولیدی قابل بازیافت روبه فزونی است .

وی تصریح کرذ: ادامه این روند نگران کننده بوده و باید برای کاهش تولید زباله چاره اندیشی کرد .

معاون خدمات شهر ی شهرداری بیرجند با تاکید براهمیت موضوع تفکیک زباله در مبدأ تولید آن یعنی منازل مسکونی ، مراکز و اماکن مختلف گفت : به طور حتم بخشی از زباله های تولیدی جز و سرمایه های ملی و با ارزشی هستند که به دلیل تفکیک نشدن در فرایند مدیریت پسماند از بین می روند .

وی تاکید کرد : مهم ترین بحث در مدیریت پسماند این است که فرایند های این مقوله مهم از ابتدا تا انتها به نحو صحیحی برنامه ریزی و مدیریت کنیم که در این راستا آموزش های ویژه ضروری است .

وی افزود : با این حال باید سبک زندگی و الگوی مصرف را تغییر داده و میزان زباله های تولیدی نیز کاهش یابد .

بیرجند 230 هزار نفر جمعیت دارد .