EN

یک و نیم میلیارد تومان برای استقبال از بهار در بیرجند هزینه می شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهرداری بیرجند گفت: یک و نیم میلیارد تومان برای استقبال از بهار با هدف گل کاری، نورپردازی، بهسازی میادین، رنگ آمیزی بلوارها، کاشت درخت و درختچه در شهر بیرجند و ….هزینه می‌شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛  مهندس ابراهیم زاده  اظهار داشت: در بحث گلکاری و گل آرایی حدود 200 هزار بوته گل فصلی (شب بو، همیشه بهار، مینا چمنی، بنفشه و …) در میادین، لچکی ها و آیلندهای سطح شهر کاشته می شود.

وی عنوان کرد: در زمینه بهسازی میادین نیز بهسازی میادین طالقانی، میدان دوم مدرس، میدان ولی عصر(عج) شامل عملیات عمرانی، سنگفرش، آبنما، گلکاری در حال انجام می باشد.

مهنس ابراهیم زاده با بیان اینکه نورپردازی نیز یکی از اقدام های شهرداری در راستای طرح استقبال  از بهار می باشد تصریح نمود: نورپردازی میدان ابوذر، فضای سبزابتدای بلوار سجاد، میدان اول مدرس، میدان قدس و پل مهر شهر نیز نورپردازی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهرداری خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست شهرداری که هزینه المان موقت می بایست صرف امور زیربنایی( بهسازی میادین، نورپردازی ها و …) که ماندگار می با شند، گردد؛ کارگاه زیباسازی شهرداری حدود 100 عدد باکس گل ، ساخت گلکاری، ساخت المان دوچرخه، ارغوان بافی و بازسازی و تغییر 10 عدد از المان های سالهای قبل  را با استفاده از لوازم و مصالح اسقاطی و دست دوم  ساخته و در سطح شهر جانمایی و نصب می نماید.

وی تصریح کرد: بهسازی، جدول گذاری و سنگ فرش آیلند میانی بلوار عبادی حدفاصل میدان طالقانی تا تقاطع انقلاب  و همچنین بهسازی و جداره سازی میدان سردار شهید سلیمانی نیز از دیگر اقدامات شهرداری در راستای طرح استقبال از بهار می باشد.

ابراهیم زاده با بیان اینکه به درخواست مردم شهرداری نسبت به زیباسازی میادین و معابر شهری اقدام کرده است اذعان داشت: با اقدامات زیربنایی که در حال انجام است این کار‌ها سال آینده برای مردم بیشتر ملموس می‌شود.