EN

غرس 2000 اصله درخت به یاد 2000 شهید استان انجام می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی، معاونین استانداری، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند و جمعی از مدیران استان، پنج شنبه 15 اسفند، مراسم روز درختکاری در بیرجند برگزار شد.

شهردار بیرجند در حاشیه این مراسم گفت: 400 اصله درخت در محل پارک جنگلی و پارک خطی نشاط (حد فاصل میدان سفیر امید و میدان شهید آوینی) به مناسبت روز درختکاری غرس شد.

محمد علی جاوید اذعان داشت: شهرداری بیرجند با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، 2000 اصله درخت از گونه‌های مناسب فضای سبز را به یاد 2000 شهید استان به مرور در محل پارک جنگلی غرس می‌کند.

وی افزود: شهرداری بیرجند بنا دارد تا پایان سال، 10 هزار اصله درخت را در سطح شهر غرس کند که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب و مطالبه مردم، بخش عمده‌ای از این درختان از گونه‌های مثمر متناسب با اقلیم استان هستند.

شهردار بیرجند اذعان داشت: پارک جنگلی تا قبل از این در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بود که با هدف توسعه تفرجگاه‌های بیرجند به شهرداری تحویل شد.

جاوید ادامه داد: در حال حاضر این پارک به عنوان بزرگترین پارک شهری به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند در حال بازسازی و زیباسازی است.