EN

تماس های غیر مرتبط با آتش نشانی بیرجند ۵۰ درصد کاهش یافت

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: براساس داده های آماری تماس های غیر مرتبط و مزاحمت تلفنی روزانه با سامانه ۱۲۵ این شهر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ علی حسینی روز دوشنبه در بازدید از ایستگاه های آتش نشانی بیرجند افزود: طبق آمار به دست آمده از ستاد فرماندهی و مرکز کنترل روزانه ۳۵ تماس غیر مرتبط با سامانه فوریت ۱۲۵ آتش نشانی بیرجند ثبت می شود که این میزان در سال گذشته ۷۰ تا ۸۰ تماس گزارش شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی عمده تماس های غیر مرتبط و مزاحم از سوی کودکان و نونهالان در منزل انجام می شود و عمدتا از طریق تلفن ثابت صورت می‌گیرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: آموزش به خانواده ها، ساکنان مجتمع ها، مهد کودک ها و آگاه سازی جامعه از جمله دلایل کاهش این میزان از تماس های غیر مرتبط با آتش نشانی است.

وی افزود: شماره آتش نشانی برای هر آتش نشان یاد آور رخداد یک حادثه و آماده باش ماموران برای اعزام به محل حادثه است.

حسینی تصریح کرد : متصدیان ارتباطات به طور ۲۴ ساعته پاسخگوی تمام تماس ها هستند و در زمان بروز حادثه هدایت گر تیم های عملیاتی به محل حادثه هستند که از لحاظ فنی کار پیچیده ای است.

وی ادامه داد: از این رو به مزاحمان سامانه های ۱۲۵ توصیه می شود از تماس های مکرر و بی مورد خودداری کنند تا موجب آسیب به شهروندان نشوند.