مدیریت امور پسماند
شرح وظایف :
– برنامهريزي و مديريت اجراي امور مربوط به كاهش توليد، تفكيك از مبدا، ذخيره سازي، جمع آوري، نظافت عمومي، حمل و نقل، جداسازي، بازيافت، پردازش و دفع پسماندهاي عادي( و جزء ویژه آن) و پسماندهاي عمراني و ساختماني.
– صدور، تمديد و لغو مجوز فعاليت اشخاص حقيقي و حقوقي فعال در مديريت اجرايي پسماندهاي عادي، عمراني و ساختماني و نظارت بر عملكرد آنها
– مديريت تهيه و اجراي مطالعات طرحهاي جامع و تفصيلي مديريت پسماند.
– شناسايي و بكارگيري تكنولوژيهاي نوين و متناسب با ويژگيهاي كمي و كيفي پسماندهاي توليدي و مديريت ايجاد واحدها و تاسيسات بازيافت، پردازش، دفع و تبديل پسماندها.
– بررسی و پیشنهاد نرخ بهای تمام شده خدمات مديريت پسماند و اخذ آن با اولویت استفاده از فن آوری های نوین و هزينه كرد آن در مديريت اجرايي پسماند.
– استقرار و پياده سازي نظام مديريت يكپارچه بهداشت، ايمني و محيط زيست.
– ايجاد سامانه اطلاعات، پايش و ارزيابي مديريت اجرايي پسماندهاي عادي ( و جزء ویژه آن ) و پسماندهاي عمراني و ساختماني.
– افزايش آگاهيهاي عمومي و جلب مشاركت شهروندان در فرآيند اجرایي مديريت پسماندها با استفاده از ظرفيت شوراي اسلامي شهر.
– برنامهريزي براي جلب سرمايه و مشاركت بخش خصوصي داخلي و خارجي و كاهش تصديگري در فعاليتهاي مرتبط.
– ارائه خدمات و مشاوره تخصصي به سایر شهرداریها، دهیاریها، شهروندان، ارگانها، سازمانها، نهادها، نيروهاي نظامي و انتظامي در خصوص مديريت اجرايي انواع پسماندها با اخذ بهاء تمام شده خدمات، در صورت وجود ظرفيتهاي اجرايي لازم.
– جمع آوری و کنترل جمعیت حيوانات ولگرد و بلاصاحب و معدوم سازی حیوانات موذی با رعايت حقوق حيوانات.
– استفاده از شيوههاي تامين منابع مالي نوين از قبيل فاينانس، يوزانس، خطوط اعتباري، وام هاي بينالمللي، وامهاي غير قرضي (سرمايه گذاري مستقيم داخلي و خارجي)، اوراق مشاركت، صكوك اسلامي با رعايت قوانين و مقررات مربوط براي توسعه فعاليت هاي سازمان
– بررسی و تایید صورت وضعیت های شرکت پیمانکار
– تایید لیست اضافه کار پرسنل شرکت پیمانکار
– نظارت بر عملکرد شرکت خدماتی و پرسنل زیرمجموعه آن در سطح شهر
– پیگیری و وصول کلیه درآمدهای مربوط به پسماند شهری
نظارت و پیگیری عقد قرارادهای حوزه پسماند

احمد لطایفی
مدیر امور پسماند