EN

اجرای خط کشی محوری در معابر و خیابان های بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به منظور افزایش ضریب ایمنی و تسریع و سهولت در تردد خودروها، خط کشی محوری در معابر سطح شهر اجرا گردید.
معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اعلام این خبر اظهار داشت: بیش از 23هزار متر از معابر شهربیرجند با هزینه 5 میلیارد ریال خط کشی شده و این عملیات در سایر معابرتا متراژ50 هزارمترمربع ادامه خواهد داشت.
مهندس خانزاد ادامه داد: این خط کشیها در دو بخش محوری و منقطع در معابر اصلی ومعابر با روکش جدید آسفالت همچون بلوار امام رضا(ع) از تقاطع ترمینال تا میدان آزادی ، بلوار غفاری تا چهارراه نیروگاه برق، بلوار مدرس از پمپ بنزین تا تقاطع سیلو، خیابان انقلاب، خیابان دانشگاه، خیابان 15خرداد از میدان ولی عصر(عج) تا مدرس و… توسط حوزه معاونت امورعمرانی ، حمل و نقل و ترافیک شهرداری اجرا می گردد.
به گفته وی خط کشی ورودی های شهر از سمت میدان سردار شهید سلیمانی و میدان شهید عبادی و همچنین بلوار آیت ا… بهجت، میدان قدس و پاسداران نیز پس از روکش آسفالت در دستور کار خط کشی تا پایان سال قرار گرفته است.

وی با اشاره به خطی کشی معابری که روکش آسفالت گردیده، تصریح نمود: این طرح بعد از اجرای عملیات روکش آسفالت در معابر اصلی و فرعی شهر صورت گرفته تا زمینه نظم بخشیدن به رفت و آمد وسایل نقلیه و پیشگیری از برخورد وکاهش حوادث، معابر و خیابانها خط كشی شده را فراهم کند.

خانزاد خاطر نشان کرد: خط کشی معابر یکی از اقدامات اصلی معاونت امورعمرانی وحمل و نقل و ترافیک است که با هدف افزایش ضریب ایمنی، تسریع و تسهیل در تردد خودروها، ساماندهی ترافیک، منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به رانندگان در خیابانهای سطح حوزه مطابق اصول استاندارد انجام میشود.

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری در پایان با اشاره به این نکته که خط کشی معابر در مدیریت ترافیکی و همچنین نظم بخشیدن به آن موثر است، گفت: عملیات مرمت و اجرای خطوط ترافیکی در ساعات شب و یا در ساعاتی که بار ترافیکی وسائط نقلیه کاسته می شود انجام می گیرد.