EN

از نشانه های شهروند وظیفه شناس/ پرداخت مالیات به مثابه پرداخت عوارض شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی و هیئت همراه با شهردار بیرجند دیدار کردند.
شهردار بیرجند در جریان این نشست گفت: تعامل دوسویه شهرداری و امور مالیاتی یکی از استراتژی‌های اساسی شهرداری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.
دکتر مهدی بهترین با اشاره به اینکه می بایست پرداخت عوارض و مالیات در شهر و محیط زندگی شهروندان نمایان باشد عنوان کرد: یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، بحث وصول عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده است که در این خصوص امور مالیاتی نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وی تعامل دو ارگان را منشا خیر و برکت برای شهر دانست و اضافه کرد: پرداخت مالیات به مثابه پرداخت عوارض شهری از نشانه های شهروند وظیفه شناس است.
شهردار بیرجند یادآور شد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که اجرای پروژه های عمرانی و مدیریت شهر به عنوان مرکز استان از محل عوارض و تعرفه بها صورت می گیرد که جهش شهر بیرجند از این محل امکان پذیر نمی باشد.
دکتر بهترین با اشاره به ایجاد شرایط نوین مدیریت شهری اذعان داشت: جذب سرمایه گذار از اولویت برنامه های مدیریت شهری می باشد و زمینه های سرمایه گذاری زیادی معرفی کرده ایم تا باعث ایجاد تحول در شهر شویم.
وی اضافه کرد: شهروندان از اجرای ضوابط و مقررات در شهر راضی بوده و بی عدالتی موجب نارضایتی شهروندان می شودپس باید فضای عدالت را گسترش دهیم.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز در این دیدار به نقش شهرداری ها در توسعه شهرها اشاره کرد و گفت: شهرداری ها، مدیریت شهر را با وجود مشکلات موجود بر عهده دارند که می بایست با توجه به مشکلات از تمام توان برای کمک به شهرداری ها استفاده کنیم.
مهندس احسانی مهر با بیان اینکه برداشتن هر گامی در راستای توسعه و هم افزایی به نفع شهروندان می باشد اظهار داشت: عوارضی که در استان از مودیان وصول می‌شود به‌صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود تا صرف توسعه زیرساخت‌ها، ارتقای خدمات و امور عمرانی شهر و روستا شود