EN

افتتاح بازارچه صنایع دستی شهرداری بیرجند با حضور معاون وزیر کشور

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به مناسبت دهه فجر بازارچه صنایع دستی شهرداری بیرجند با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، استاندار خراسان جنوبی، شهرداربیرجند، اعضاء شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران استانی ومسئولین شهرداری گشایش یافت.
شهردار بیرجند در آیین افتتاح این بازارچه اظهار داشت: بازارچه صنایع دستی شهرداری بیرجند با هدف حمایت از صنایع دستی، هنر هنرمندان بومی استان ، صاحبان حرفه و مشاغل خانگی بویژه زنان سرپرست خانوار در فضایی با زیربنای ۴۱۰ متر مربع در ضلع شمالی فرهنگسرای شهر راه‌اندازی شد.
دکتر مهدی بهترین افزود: اعتبار هزینه شده در این بازارچه یک و نیم میلیارد تومان بوده و ۲۴ غرفه با زیرساخت‌های مناسب در نظر گرفته شده است.
شهردار بیرجند عنوان کرد: این بازارچه با ارائه محصولات فرهنگی، صنایع دستی و محصولات بومی به مناسبت دهه فجر و به مدت یک هفته دایر است.
وی بیان کرد: این بازارچه؛ کاربرد نمایشگاهی و مناسبتی دارد و در حد یک بازارچه استانی ساخته شده و تنها مخصوص شهر بیرجند نیست.
شهردار بیرجند با اشاره به اینکه این بازارچه ظرف دو سه ماه گذشته ساخته شده است، گفت: این بازارچه برای برگزاری نمایشگاه‌ها؛ در اختیار مردم و به‌خصوص زنان سرپرست خانوار به‌عنوان مکانی برای ارائه و فروش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی قرار می گیرد.
وی تأکید کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا تقاضای مردم از ایجاد نمایشگاه، غرفه، موکب‌ها و … از میدان ابوذر به این بازارچه منتقل شود تا شاهد کاهش مشکلات ترافیکی میدان ابوذر بخصوص در ایام خاص و مناسبتی باشیم.
لازم به ذکر است برخی دستگاه‌های اجرایی هم به مناسبت دهه فجر و هفته فرهنگی خراسان جنوبی، دستاوردهای حوزه فرهنگ استان را در بخش نمایشگاهی این بازارچه به نمایش گذاشتند.
اجرای موسیقی محلی، نورافشانی، اجرای سرود، ورزش‌های بومی و برپایی سیاه چادرهای عشایری از دیگر ‌برنامه‌های این مراسم بود.