EN

اقدامات شهرداری بیرجند برای عید سعید فطر

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند ضمن تبریک عید فطر به شهروندان گزارشی از فعالیت های شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه نمود.
دکتر مهدی بهترین با اشاره به هماهنگی های انجام شده جهت ارائه خدمات مطلوب به نمازگزاران در روز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: زمین داخل مصلی المهدی توسط ماشین آلات شهرداری شامل لودر، کامیون، گریدر، مینی لودر، تراکتور و نیسان به مدت سه روز آماده سازی و تسطیح گردید.
شهردار بیرجند از آذین بندی میادین سطح شهر، خصوصا میادین منتهی به مصلی مانند میدان نماز، صنایع و ابن حسام و … خبر داد و یادآور شد: از اقدامات شهرداری در آستانه عید فطر می توان به نصب ریسه های پارچه ای رنگی و پرچم های الوان در بلوارها ، معابر و میادین اشاره کرد.
وی با اشاره به ساخت المان ویژه عید فطر در مجموعه کارگاه زیباسازی شهرداری و نصب آن در محل میدان ابوذر اظهار داشت: تبلیغات محیطی و نصب بنرهای تبریک عید سعید فطر، راه اندازی آبنماهای معیوب سطح شهر و آماده باش و حضور نیروها و خودروهای آتش نشانی در محل برگزاری نماز عید از دیگر اقدامات می باشد.
شهردار بیرجند از رفت و روب، نظافت و آبپاشی معابر منتهی به مصلی المهدی توسط نیروهای خدمات شهری یاد کرد و ادامه داد: نظافت و گلکاری بلوار ها و میادین منتهی به مصلی و همچنین گلکاری فرش گل تقاطع بلوار آیت ا… عبادی و بلوار پیامبر اعظم نیز در این راستا انجام شده است.
وی با اشاره تمهیدات ویژه سازمان حمل و نقل بار و مسافر در روز برگزاری عید سعید فطر و جابجایی و انتقال نمازگزاران از سطح شهر گفت: 70 تا 80 درصد اتوبوسها (بخش دولتی) در عید فطر به صورت رایگان در خصوص جابجایی نمازگزاران اقدام نمودند.
دکتر بهترین با بیان اینکه باغ پرندگان نیز در این ایام با استقبال شهروندان روبرو بود تصریح نمود: باغ پرندگان به مساحت 2هکتار در ضلع جنوبی بوستان کاجستان واقع شده است که در حال حاضر دارای گونه های مختلفی از حیوانات و پرندگان از جمله طاووس ، عقاب ، مینا، شترمرغ، فلامینگو ، میمون خرگوش، لاک پشت و…. می باشد.
شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در باغ پرندگان خاطر نشان کرد: آماده سازی 10 قفس نگهداری حیوانات ، ترمیم و اجرای سنگ فرش پیاده روها،کاشت گلهای فصلی، راه اندازی دو عدد آبنما و …..از اقدامات انجام شده در این باغ می باشد.

به گفته وی همکاری در برگزاری بازارچه خیریه ماه لبخند در محل بوستان کاجستان بیرجند با مرکز نیکوکاری لبخند فرشتگان، همکاری برپایی غرفه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی و سرگرمی کودکان در بوستان‌های نشاط، مهر، بهجت، توحید و کاجستان بیرجند با ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان وگروههای جهادی و مردمی، همکاری در برگزاری جشن های مناسبتی ماه مبارک رمضان و اجرای گروه سرود ۳۱۳ نفره فرمانده و گروه سرود ابناالحرار در ۳ نقطه از شهر بیرجند با ناحیه مقاومت بسیج و دبستان امام حسین(ع)،
نصب پرچم های مشکی ، نصب بنر و… به مناسبت لیالی قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام)، همکاری در برگزاری مراسم شب های لیلی القدر در زورخانه غدیر شهرداری با هیات ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی استان، همکاری در نصب المان مناسبتی عید سعید فطر و آذین بندی سطح شهر و نصب بنر به مناسبت پایان یک ماه بندگی از دیگر اقدامات شهرداری می باشد.
لازم به ذکر است مشارکت در برگزاری همایش پیاده روی به مناسبت روز معلم و روز جهانی کارو کارگر و برگزاری مسابقات فوتبال بانوان و تریال نیز از جمله اقدامات شهرداری در این ایام می باشد.