EN

امضاء تفاهم نامه مشترک فیما بین شهرداری بیرجند و اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ در دیدار شهردار بیرجند با مدیر کل راه و شهرسازی استان، تفاهم نامه مشترک بین دو دستگاه در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در قالب واگذاری زمین در حوزه خدمات شهری امضاء شد.
شهردار بیرجند در این دیدار اظهار داشت: امروز روز بزرگی در مدیریت شهری است زیرا با مشارکت و همدلی راه و شهرسازی استان اقدامات شاخص و زیرساختی برای شهروندان رقم خواهد خورد.
دکتر بهترین با اشاره به اقدامات شهرداری در یکسال اخیر ادامه داد: در حوادث ثانیه ها و کمتر از ثانیه می تواند بر سرنوشت جان و مال مردم تاثیر بگذارد و در همین جهت شهرداری بیرجند با خرید تجهیزات آتش نشانی(غواصی و شیمیایی) و برگزاری مستمر دوره های آموزشی تخصصی آتش نشانان با هدف افزایش و ارتقاء سطح دانش و آمادگی و مهارت آتشنشان برای امداد رسانی بهتر در حوادث، اقدامات بی سابقه ای را در راستای حفاظت از جان و مال شهروندان انجام داده است.
وی ادامه داد: قطعا با امضاء این تفاهم نامه و واگذاری زمین برای احداث مرکز آموزش تخصصی آتشنشانی (جایگاه آموزش امداد ونجات و جایگاه آموزش تخصصی اطفاء حریق) به مساحت 4 هکتار گام چشمگیری در جهت ارتقاء این حوزه برداشته خواهد شد.
شهردار بیرجند در ادامه به فرآیند بازسازی اتوبوس های فرسوده در شهرداری بیرجند با تکیه بر توان داخلی اشاره نمود و گفت: تعداد 28دستگاه اتوبوس سازمان حمل ونقل بار ومسافر با هزینه 2میلیارد تومان طی مدت 6ماه با تکیه بر توان داخلی راه اندازی و بازسازی گردیده است که با اختصاص 15 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل درون شهری قطعا مشکلات بسیاری در این حوزه مرتفع و رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
به گفته وی انتقال آرامستان به مکان جدید و راه اندازی میدان مرکزی میوه و تره بار نیز از اقدامات شهرداری در جهت رفاه و رضایت شهروندان بوده است.
دکتر بهترین اذعان داشت: واگذاری زمین از طرف اداره راه و شهرسازی به شهرداری جهت احداث میدان میوه و تره بار ناحیه ای از زمین های با کاربری تجهیزات شهری یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه است.
در ادامه این جلسه مدیر کل راه و شهرسازی نیز بر تاکید بر تعامل شهرداری و راه و شهرسازی مرکز استان بیان نمود: تعاملات فی ما بین راه و شهرسازی و شهرداری در اوج است که انشاالله با تعامل و همکاری مسائل و مشکلات مردم این شهر حل و فصل خواهد شد که در نهایت این تعامل به سود شهروندان خواهد بود.
وحید داعی ضمن تبریک عنوان شهردار نمونه کشوری در حوزه پدافند غیر عامل افزود: به عنوان یک شهروند از نگاه مدیریت شهری به مباحث زیرساختی و توجه به حوزه بحران تشکر و قدر دانی می نمایم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به تفاهم نامه مشترک بین دو دستگاه خاطر نشان کرد: قطعا این تفاهم نامه مایه برکت و خدمات برای مردم و شهر بیرجند خواهد بود.
واگذاری سهم 10 درصد قانونی شهرداری از اراضی مورد واگذاری دولت به افراد، تعیین تکلیف آرامستان جدید، تسریع دراقدامات حوزه بازآفرینی، بوستان ناصح، تعیین تکلیف چهارشنبه بازار، احداث فضای سبز سراب و ……. از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.
لازم به ذکر است برخی از مفاد دیگر تفاهم نامه مذکور شامل تخصیص زمین و کمک جهت ساخت محل جمع آوری روان آب در اراضی معصومیه ( استخر ذخیره آب سطحی)، احداث گرمخانه ویژه آسیب دیدگان اجتماعی و پایانه مرکزی مسافر( پایانه اتوبوس) می باشد.