EN

ایجاد باغ گیاه شناسی در مجموعه پارک جنگلی به سرمایه گذار واگذار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری با اعلام این خبر گفت: بر اساس طرح کلی مجموعه بوستان جنگلی، در فضایی به مساحت 3600 مترمربع در مجموعه این پارک، باغ گیاه شناسی احداث می گردد.
نادر علوی اظهار داشت: این مهم از ابتدای سال 1401 در دستور کار شهرداری و حوزه مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت ها قرار گرفت که بعد از انجام مراحل قانونی و از طریق فراخوان دعوت و جذب سرمایه گذار، این امر محقق شده و به انعقاد قرارداد منجر گردید.
مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری با تاکید بر احداث باغ ایرانی تصریح نمود: مجموعه باغ گیاه شناسی با رویکرد استفاده از گیاهان محلی استانی و دارویی داخل استان و همچنین احداث گلخانه متناسب با فضا در جهت عرضه گل و گیاه خاص و با کیفیت احداث می گردد.
به گفته وی رویکرد شهرداری در باغ گیاه شناسی ایجاد یک بخش کوچک به عنوان دمنوش خانه برای ارائه خدمات و سرویس دهی دمنوش های گیاهان سنتی و دارویی تولید داخل استان نیز می باشد.
علوی در پایان عنوان نمود: تشکیل باغ گیاه شناسی اهداف مختلفی را نظیر تنوع زیستی، آموزش و فرهنگسازی در مورد محیط زیست و منابع طبیعی، ایجاد محیط مناسب برای پژوهش در زمینه رشد و نگهداری گیاهان، احداث محیطی آرام برای تفرج و آرامش و زیبایی شناختی دنبال می کند.
لازم به ذکر است باغ گیاه شناسی تا انتهای سال 1401 به بهره برداری رسیده و برای عموم شهروندان امکان استفاده و بهره برداری ازآن فراهم می گردد.

DCIM100MEDIADJI_0199.JPG