EN

به دنبال بارش برف و‌به دستور شهردار بیرجند، شهرداری به حالت آماده باش درآمد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به دستور شهردار بیرجند و بازدید ایشان در ساعات اولیه صبح، در پی بارش برف و برودت هوا و در جهت جلوگیری از مشکلات تردد خودروها و شهروندان، اکیپ های شهرداری بیرجند جهت برف روبی و شن پاشی معابر سطح شهر وارد عمل شدند.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: از ساعات اولیه صبح حوزه خدمات شهری در حال آماده باش می باشد و هم اکنون بی وقفه عملیات نمک پاشی،شن ریزی و برف روبی معابر توسط ماشین آلات سبک و سنگین در سطح شهر تداوم دارد.
موسی میرزایی با بیان اینکه پاکسازی معابر اصلی و فرعی و تسهیل تردد شهروندان در روزهای برفی از اولویت های مدیریت شهری است، افزود: به دنبال بارش برف و‌ از ساعت ۴ صبح ۱۲ دستگاه کامیون و نیسان اقدام به شن ریزی و ۶ دستگاه گریدر و تراکتور نیز برف روبی را آغاز نموده اند.
جانشین اول ستاد بحران شهرداری بیرجند ادامه داد: از ساعات اولیه بارش برف ۶۰ دستگاه اتوبوس،۱۳ دستگاه پرس(جمع آوری زباله)و ۱۰ دستگاه مزدا حوزه پیشگیری اقدام به حرکت در معابر سطح شهر جهت جلوگیری از یخ زدگی معابر و آب شدن برف نموده اند.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده درختان معابر و پارکها نیز برف تکانی خواهند شد تا جلوی شکستگی احتمالی آنها گرفته شود.
میرزایی بیان کرد: بازدیدهای میدانی نیز از نقاط مختلف شهر نیز در راستای سرعت بخشیدن به خدمت رسانی آغاز شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند یادآور شد : پاکسازی خیابانها از امروز صبح آغاز شده تا شاهد یخبندان در خیابان های اصلی نباشیم، در حال حاضر و تردد خودورها روان و آرام می باشد.
به گفته وی مجموعه شهرداری جهت جلوگیری از مخاطرات در عبور و مرور شهروندان با تمام توان و آماده باش بیش از ۲۰۰ نفر از نیروی های حوزه خدمات در جهت یخزدائی و برف روبی در مسیرهای اصلی و فرعی سطح شهر اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آورده است .
وی در پایان افزود: با توجه به بارش برف از شهروندان گرامی تقاضا داریم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا خدمت‌رسانی توسط مجموعه شهرداری در کوتاه ترین زمان انجام شود.