EN

به همت حوزه معاونت خدمات شهری لایروبی و پاکسازی کانال های سطح شهر انجام می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رودخانه خشک در سطح شهر در حال انجام است.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بارش لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها و رودخانه خشک می‌تواند آبگرفتگی های احتمالی در فصل بارش را کاهش دهد.
مهندس محمد محمد زاده اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش در سطح شهر تمهیدات لازم در جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌های روباز و بسته و مسیل‌ها انجام شده است و این اقدامات به طور مستمر تا پایان فصل بارش نیز انجام خواهد شد تا در زمان بارش رحمت الهی شاهد آب‌گرفتگی در سطح معابر نباشیم.
وی افزود: در سال جاری اصلاح و لوله گذاری جداول جمع آوری آب‌های سطحی اعم از لای برداری مسیرها، زیر سازی، اصلاح، کف سازی و لبه گذاری، دیوارگذاری و اصلاح شیب برخی از جداول انجام شده است.
محمد زاده ادامه داد: لایروبی و پاکسازی مسیر رودخانه ها و کانال ها در جهت روان‌سازی آب نیز در دستور کار قرار دارد که قسمتی از آن در حال اجرا است و تا آغاز فصل بارش تمامی نقاطی که نیاز به لایروبی دارد، انجام خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در پایان خاطر نشان کرد: پاکسازی و لایروبی جداول و کانال‌ها در جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی های احتمالی توسط شهرداری انجام خواهد گرفت اما برای جلوگیری و رفع تمامی مشکلات، شهروندان نیز باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند و از ریختن زباله و نخاله های ساختمانی در معابر ، جداول مسیر آبراه خودداری کنند تا در زمان بارندگی بدون مشکلات آب‌گرفتگی نظاره گر بارش رحمت الهی باشند.