EN

بوستان خطی مهر شهر با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال در منطقه شمال شهر بیرجند افتتاح شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین المل شهرداری بیرجند؛ آیین افتتاح بوستان خطی مهرشهر و آیلند خیابان ظفر روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، شهردار بیرجند، جمعی از اعضای شورای شهر و مسولان برگزار شد.
شهردار بیرجند در این آیین گفت: بوستان خطی مهر شهر در منطقه شمال شهر بیرجند در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار با ۲ هزار و ۸۵۴ متر مربع فضای سبز و اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال برای رفاه شهروندان و در راستای اجرای عدالت اجتماعی در این منطقه کمتر برخوردار احداث شد.
دکتر بهترین افزود: طرح احداث آیلند خیابان ظفر نیز با هدف ایمنی بیشتر رانندگان و زیبایی منظر شهری اجرا شد و ۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
به گفته وی در این آیلند و بلوار ظفر مناسبت‌سازی لازم برای معلولان نیز انجام شده است.
شهردار بیرجند از اتمام عملیات اجرایی و افتتاح پنج پروژه مهم و شاخص شهر بیرجند در اعیاد شعبانیه خبر داد و افزود: طی سه ماه گذشته ۶ پروژه از جمله سایت مدیریت پسماند شهرداری، بوستان طبیعت بند دره، بوستان خطی مهر شهر، راستگردهای خیابان‌های مدرس و پاسداران و آیلند خیابان طفر به اتمام و بهره‌برداری رسید.
وی اظهار داشت: عدالت اجتماعی در اجرای پروژه‌های عمران شهری مدنظر بوده و به‌صورت مساوی در شمال و جنوب شهر اجرا شده است.
بهترین با اشاره به اقدامات شهرداری بیرجند برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ و گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: رنگ‌آمیزی ۶۰ هزار متر مربع از بلوارها و خیابان‌های شهر، نصب ۱۲ نماد نوروزی، کاشت ۹ هزار پیاز لاله، کاشت گل‌ها و نهال متنوع، برگزاری ۲ جشن محوری به مناسبت اعیاد شعبانیه در محل فرهنگسرای بیرجند، اجرای ۱۲ مورد نوروزخوانی در نقاط مختلف شهر، اهدای هزار گلدان شمعدانی بین شهروندان در نیمه شعبان و نصب تندیس سردار دلها در ورودی شهر بیرجند از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: شهرداری بیرجند برای استقبال از بهار سال آینده و اجرای طرح‌های مختلف ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.
شهردار بیرجند گفت: آغاز عملیات اجرایی پارک مفاخر در میدان ابوذر بیرجند، بازسازی و بازپیرایی پارک توحید، آزادی و بلوار شهید صیاد شیرازی برای سال آینده در دستور کار شهرداری بیرجند قرار دارد.
دکتر بهترین در پایان بیان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق شهری شده و در سال جاری ۴۱۴ تن قیر رایگان به شهرداری بیرجند اختصاص یافته است که با این اقدام بسیاری از مشکلات ما در زمینه آسفالت معابر شهری حل خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: رفع مشکلات ترافیکی شهر بیرجند نیازمند احداث تقاطع غیرهمسطح است که باید در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.
علیرضا عباس‌زاده اظهار داشت: باید طرح‌های مورد نیاز و شاخص شهر بیرجند شناسایی شود و اهتمام ویژه شهرداری بیرجند و با همکاری استانداری تکمیل این طرح‌ها باشد.
وی با بیان اینکه تفاوت بین شمال و جنوب شهر بیرجند جزو مباحث اجتماعی است اضافه کرد: شهر بیرجند از امکانات و زیرساخت‌های رفاهی خوبی برخوردار نیست که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی است.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مرکز رفاهی، شهربازی، پارک آبی و مراکز تفریحی پیشرفته را برای حدود یک میلیون جمعیت استان در شهر بیرجند به عنوان مرکز استان نیاز داریم و احداث آن جزو وظایف ما در مدیریت شهری است.