EN

تاکید شهردار بیرجند بر اجرای پروژه نشانی استاندارد ملی مکان محور در مرکز استان

در راستای اجرای پروژه نشانی استاندارد ملی مکان محور ( GNAF )و به منظور تبادل اطلاعات و ارایه خدمات متقابل بین اداره کل پست و شهرداری بیرجند ، جلسه ای در خصوص هماهنگی های لازم به جهت انعقاد تفاهم نامه ای در این خصوص با حضور مدیر کل پست استان و شهردار بیرجند برگزار گردید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ الهامی مدیرکل پست استان ضمن تشریح طرح ملی نشانی استاندارد مکانی محور GNAF و سیستم مدیریت یکپارچه اطلاعات املاک (سیماک) اظهار داشت: در اجرای پروژه ملی نشانی استاندارد مکان محور طرح(GNAF) قصد داریم با همکاری شهرداری و شهروندان نسبت به اجرای این طرح اقدام نماییم.

شهردار بیرجند نیز در ادامه این جلسه تصریح نمود: ابتدایی ترین نیاز شهر هوشمند و الکترونیک برخورداری از آدرس استاندارد است که بر این اساس بانک‌های اطلاعاتی هر مکانی در شهر بیرجند با یک نشانی و آدرس واحد در این سامانه شناخته خواهد شد.

دکتر مهدی بهترین ضمن استقبال از اجرای این طرح خاطر نشان کرد: قطعا این سامانه امکان بررسی و صحت سنجی یک آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را مقدور می‌سازد و با پیاده‌سازی این سامانه نوعی استانداردسازی در ارایه نشانی و آدرس‌ها ایجاد خواهد شد.
شهردار بیرجند ادامه داد: کد پستی و پلاک شهرداری به عنوان یکی از ضروری‌ترین اجزای مبلمان شهری به شمار می‌رود که پس از اجرا بر اساس استانداردهای موجود، می‌تواند باعث رفع مشکلات آدرس‌دهی شهروندان شود.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم همکاری شورای شهر و شهرداری بیرجنددر زمینه انطباق اطلاعات بانک اطلاعاتی مشتریان توسط سازمانها و دستگاه‌ها با بانک اطلاعاتی کدپستی ده رقمی ، نصب پلاک‌های آبی ساختمان‌ها و اماکن و اعلام لیست ساختمان‌های جدیدالاحداث و تجدید بنا شده و ساخت و سازهای جدید به پست و همچنین استقرار یک نیرو از اداره پست در مناطق شهرداری تاکید کرد.

لازم به ذکر است کاهش هزینه‌ اجرا، برخط (آنلاین) بودن و قابلیت به‌روزرسانی اطلاعات پلاک، قابلیت خوانش QR روی پلاک از فاصله ۱.۵ متری، استفاده در خدمات اورژانسی و حوادث و قابلیت نمایش موقعیت مکانی ملک روی نقشه از مزایای استفاده از پلاک هوشمند کد پستی(QR)، به شمار می‌آید.