EN

تاکید شهردار بیرجند بر نورپردازی های سال نو

شهردار بیرجند در کمیته زیباسازی با تاکید بر نوپردازی ویژه سال نو در سطح شهر  اظهار داشت: توجه ویژه به نورپردازی یکی از  رویکردهای  ما برای ایام نوروز است.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ مهندس محمد علی جاوید نورپردازی  نوروزی را بسیار ضروری دانست و افزود:  نورپرداری مناسب فضاهای شهری، موجب کارایی بیشتر آنها در تمام اوقات شبانه روز شده و با حضور دائمی شهروندان در فضا به نوعی رونق اقتصادی مکان را نیز به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به القاء حس امید و نشاط در شهروندان گفت: باید اقداماتی که انجام می دهیم امید را به جامعه تزریق کند زیرا قطعا به دنبال امید و مشارکت، شهر توسعه می یابد و در سایه توسعه و شکوفایی شهر زندگی آرامی را برای شهروندان رقم خواهیم زد.
جاوید با بیان اینکه نورپردازی ها  حس نشاط ، همگرایی و هویت بخشی را  به شهروندان القا می کند  ادامه داد: روشنایی مطلوب و مناسب با ایجاد وضوح دید برای مردم و روشن نمودن نقاط پنهان و جرم خیز موجب راحتی و آسایش شهروندان برای حضور در فضاهای شهری می شود.
در ادامه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نیز با اشاره به برنامه های این سازمان برای سال نو خاطر نشان کرد: سازمان  برای نورپردازی و نصب پرچم‌های رنگی در ایام نوروز در شهر برنامه ریزی کرده است، در ایام نوروز سال 1400 آذین بندی و نورپردازی را به صورت ویژه در ورودی‌های شهر شاهد خواهیم بود.
مهندس امیر ابراهیم زاده ادامه داد: با نورپردازی مناسب میتوان بر جذابیت و در نتیجه سرزندگی شهر یا آرامش فضاهای آن افزود.
به گفته وی نورپردازی مناسب عاملی برای هویت بخشی به فضا است و با استفاده از این تکنیک می توان سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان آورد و آرامش را در فضا برقرار نمود.
در ادامه این جلسه مقرر گردید با توجه ویژه به ورودی های شهر و مکان های پر تردد ، میدان شهید سلیمانی، میدان پروفسور حسابی مهرشهر، پل موسی بن جعفر، بلوار مسیر بند دره و…. نورپردازی گردد.