EN

خانه های محله گوهر و سنگ ، خراطی و صنایع دستی شهرداری بیرجند افتتاح شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، خانه های محله شهرداری ( گوهر و سنگ، خراطی و صنایع دستی) با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار بیرجند، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، شهردار بیرجند، رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولان استان و مدیران شهرداری برگزار شد.
شهردار بیرجند ضمن خیر مقدم به حضار اظهار داشت: خانه گوهر و سنگ یکی از خانه محله‌های شهر بیرجند است که با همت شهرداری بیرجند در راستای حمایت از هنرمندان بومی، مشاغل خرد و صنایع دستی، کاهش آسیب اجتماعی و حمایت از زنان سرپرست خانوار به بهره برداری می رسد.
دکتر مهدی بهترین ادامه داد: به منظور حفظ شان و حقوق اجتماعی زنان و کودکان بی سرپرست و از بین بردن آثار فقر از جامعه، شهرداری بیرجند در ادامه روند فعال و پویای خود و در جهت حمایت های فرهنگی و اجتماعی خدمات آموزشی، تربیتی، کاریابی و اشتغال در دو نهضت تلاش در تولید و تلاش در توزیع را ارایه می نماید.
وی با اشاره به ایجاد خانه های محله اذعان داشت: شهرداری بیرجند به موازات انجام دهها پروژه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس نسبت به ایجاد خانه های محله در املاک رها شده شهرداری و بازارچه صنایع دستی که از نیازهای اساسی شهر و استان بوده و جای خالی آن به شدت احساس می شد اقدام نمود.
شهردار بیرجند با بیان اینکه در این خانه های محله حدود 500 نفر به طور مستقیم بکارگیری شده اند خاطر نشان کرد: حضور شهروندان در این خانه های محله باعث آشنایی نسل جدید جامعه و پل ارتباطی بین شکاف نسلی نیز خواهد بود.
دکتر بهترین تصریح نمود: یکی از محوری ترین برنامه های دولت مردمی سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون، حمایت از زنان سرپرست خانوار و کمک به رفع مشکلات این قشر می باشد که مدیریت شهری با افتتاح این خانه های محله و بازارچه صنایع دستی در این جهت گام برداشته است.
به گفته وی این خانه های محله بعد از تعمیر و بهسازی به طور رایگان به مدت یک سال طی تفاهم نامه در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌گیرد تا در راستای ایجاد اشتغال خرد استفاده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از هر فرصتی که برای خدمت به جامعه به دست آمده باید به بهترین شکل استفاده شود، افزود : باید با هم افزایی و بکارگیری همه توانمندی‌ها و تجربیات ۴۴ سال گذشته انقلاب اسلامی دقیق‌تر و جدی‌تر در مسیر توسعه حرکت کنیم.

علیرضا عباس زاده با تأکید بر این که باید تلاش کرد تا خدمات نظام به بهترین وجه به مردم بیان شود،گفت : اکنون به دوران بلوغ و پختگی انقلاب اسلامی رسیده‌ایم باید در برابر این نعمت از فرصت خدمت بیشترین استفاده را ببریم و بنابراین باید تلاش کرد تا در مدار واقعی خدمت قرار گرفته و دستاورد‌ها به درستی بیان شود.

وی در پایان افزود : فعالیت همه مجموعه‌های مدیریت شهری در کیفیت زندگی مردم تأثیرگذار است .
گفتنی است در این مراسم خانه های محله گوهر و سنگ، خراطی و صنایع دستی شهرداری با هزینه بهسازی 2 میلیارد ریال به طور رسمی افتتاح شد.