EN

درصد ناوگان تاکسیرانی بیرجند بالای 10 سال عمر دارند

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه عمر مفید تاکسی ها 10 سال می باشد گفت: هم اکنون 60 درصد تاکسی های شهر بیرجند بالای 10 سال عمر دارند.
سید محمود حسینی اظهار داشت: در شهر بیرجند در مجموع تعداد 731 دستگاه تاکسی وجود دارد که در خطوط مختلف شهری از جمله پایانه مسافربری، فرودگاه، شبکه های تاکسی بیسیم، خطی و گردشی فعالیت می نمایند.
وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات ما در حوزه تاکسیرانی بحث نوسازی ناوگان فرسوده است.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یادآور شد: مالکین تاکسی های فرسوده توان مشارکت در طرح خرید نقدی تاکسی را نداشته و خواستار دریافت تسهیلات کم بهره در این زمینه هستند که در این خصوص پیگیری و مکاتبات متعددی انجام شده ولی تاکنون توفیقی حاصل نشده است.
حسینی با اشاره به اینکه مشکل نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تمام کشور به همین منوال می باشد ادامه داد: هدف ما در سازمان، استفاده تاکسی ها از سوخت گازCNG است که حدود 100 دستگاه تاکسی در شهر بیرجند به دلیل منقضی شدن اعتبار مخازن CNG و عدم توانایی در پرداخت هزینه تعویض مخازن فرسوده موفق به دریافت معاینه فنی نشده اند.
وی با اشاره به وجود این مشکل در کل کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه وزارت نفت مکلف به تعویض رایگان مخازن CNGفرسوده به صورت رایگان گردیده لیکن تاکنون این امر عملیاتی نشده است.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر در ادامه به عدم برخورداری رانندگان جدید الورود از مزایای بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: رانندگان تاکسی که از سال ۱۳۹۳ به ناوگان تاکسیرانی پیوسته اند هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند که این مشکل در سراسر کشور مطرح و در حال پیگیری است.
حسینی بیان داشت: هر روز 2 گشت سیار با همراهی پلیس راهور بر عملکرد تاکسی ها نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، مطابق آئین نامه انضباطی اعمال قانون می شود.
وی ادامه داد: بازرسین اصلی ما شهروندان هستند و از ایشان تقاضا می شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف با ارائه کد تاکسی یا شماره پلاک، موارد تخلف را به شماره 32338034 اعلام نمایند.