EN

در تور رسانه ای شهرداری بیرجند مطرح شد: شهرداری بیرجند بدنبال کارهای زیربنایی و ماندگار برای مرکز استان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ بازدید خبرنگاران از پروژه های مختلف شهرداری بیرجند که در قالب تور رسانه ای و با حضور شهردار، معاونین شهردار، مدیران مناطق و روسای سازمان های تابعه این مجموعه انجام گرفت نوید بخش تحولات خوب و زیر بنایی در شهر بود.

شهردار بیرجند ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه اظهار داشت: از همراهی و همدلی یکایک شما عزیزان در راستای انعکاس رویدادها ، اخبار و امید آفرینی در جامعه که  باعث تزریق روحیه امید و نشاط در بین شهروندان می شود تقدیر می نماییم.

دکتر بهترین عنوان نمود: در راستای همراهی با دولت مردمی و ایجاد روحیه امید آفرینی و در جهت شفاف سازی اقدامات شهرداری بیرجند بر آن شدیم تا تور رسانه ای را برگزار نماییم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه قطعا بیان دستاوردها موجب دلگرمی و امید مردم می شود ادامه داد:  ایجاد و تقویت روحیه امید در بین مردم و خدمت به ولی نعمتان و افزایش ضریب امیدآفرینی از مهمترین اولویتهای شهرداری بیرجند است.

دکتر بهترین ضمن معرفی پروژه های قابل افتتاح شهرداری در ایام مبارک دهه فجر گفت: افتتاح بازارچه صنایع دستی شهرداری، اختصاص 3 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری و احداث پارکینگ خیابان آیت ا… طالقانی 14 از مهمترین این اقدامات می باشد.

بهره برداری از باغ مفاخر با اعتبار 17 میلیاردی تا پایان سال

بازدید از پروژه باغ مفاخر اولین برنامه این تور رسانه ای بود.

شهردار بیرجند در این بازدید با بیان اینکه پروژه باغ شهرداری شامل : میدان اجتماعان، باغ ملی و باغ مفاخر می باشد ، گفت : در این  فاز یعنی  باغ مفاخر  آبنما، پیاده رو سازی، دیواره سمت خیابان قرنی، مسجد و نمازخانه به ظرفیت دو هزار نفر  احداث و 17 میلیارد تومان اعتبار هم برای آن  پیش بینی شده که   تا پایان سال و نهایتا در اوایل سال آتی  افتتاح می شود.

دکتر بهترین به نصب سردیس مفاخر شهر در این باغ و برنامه ریزی برای تجاری سازی بخشی از مساحت آن   اشاره کرد و افزود:پیش بینی شده بیش از 10 هزار نفر در مراسمات متخلف بتوانند در میدان اجتماعات حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه سبک باغ ایرانی در این پروژه لحاظ و علاوه بر درختان  غیر مثمر، درختان مثمر هم کاشت می شود، افزود:برای اولین بار در پارک های شهر بیرجند بشکل علمی و سیستماتیک درختان مثمر کشت می شود تا مردم تغییرات  فصول مختلف را حس کنند.

شهرداری جلوی شهر فروشی را گرفته است

وی با بیان اینکه تملک های حاشیه ابوذر هم در دستور کار قرار دارد،به پیش بینی 30 میلیاردی برای کل پروژه اشاره و اذعان داشت: برای تامین اعتبار این پروژه مشکلی نداریم و خوشبختانه شهرداری از فضای شهر فروشی هم خارج شده و تلاش دارد از درآمدهای پایدار و سرمایه گذاری اعتبار پروژه ها را تامین کند.

بهترین افزود:همه بدهی های پیمانکاران بروز است و در پرداخت حقوق و مزایای کارمندان هم مشکلی نداریم.

شهرداری بدنبال کارهای زیربنایی/ تجهیز و بروز رسانی  ناوگان آتش نشانی بعد از 30 سال 

در ادامه خبرنگاران از تجهیزات جدیدی که در زمینه غواصی و شیمیایی وارد ناوگان آتش نشانی شده، بازدید کردند. شهردار بیرجند با اشاره به اینکه انجام کارهای زیربنایی در کنار کارهای عمرانی مورد توجه شهرداری است، تجهیز سازمان آتش نشانی را  از جمله کارهای زیربنایی اعلام کرد و گفت:بیش از 30سال است که ماشین جدیدی وارد سازمان نشده و یکی از خودروهای ما حداکثر می تواند 30 کیلومتر در شهر حرکت کند که درراستای تجهیز این ناوگان طی 10ماهه گذشته توانستیم یک خودروی سنگین آتش نشانی را با اعتبار یک  میلیارد تومان خریداری کنیم و علاوه بر این یک دستگاه خودروی سنگین هم از طریق وزارت کشور با رایزنی استاندار خراسان جنوبی بزودی به ناوگان تزریق می شود.

وی به تزریق برخی از تجهیزات به ناوگان آتش نشانی بیرجند و شرکت  10 نفر از آتش نشانان  در دوره غواصی به همت  فدراسیون بین‌المللی غواصی در آب‌های کدراشاره کرد و اذعان داشت: خرید قایق کف آلومینیومی،خرید  تجهیزات غواصی و لوازم کامل  شیمیایی با اعتبار یک میلیارد تومان، خرید 50 دست لباس آتش نشانی بعد از 15 سال  با اعتبار هر دست لباس 30 میلیون تومان  از جمله این تجهیزات بوده که باعث شده شهرداری در سه ماه گذشته رتبه اول کشور را  در حوزه  پدافند غیر عامل کسب کند.

مرکز 137 شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی از سطح شهر 

بهترین هم چنین در ادامه به راه اندازی مرکز فوریت های اورژانس خدمات شهری  137  اشاره کرد و با بیان اینکه شهروندان می توانند از طریق سامانه 137با مدیران و مسئولان شهرداری در ارتباط باشند و عکس و فیلم و وویس از جاهایی که در سطح شهر مشکل دارد، ارسال کنند،افزود:مرکز 137شهرداری شبانه روزی است و یک خودرو مجهز به تیم عمرانی و ساختمانی هم  در آن  مستقر است و خطرات و اتفاقات سطح شهر  را رفع می کنند.

بیرجند تا 15 سال آینده  به تابلوی هدایت مسیر راهنمایی رانندگی نیاز ندارد

اصلاح تابلوهای هدایت مسیر راهنمایی رانندگی  از دیگر پروژه هایی بود که شهردار بیرجند به آن اشاره کرد و با بیان اینکه شهر بیرجند تا15سال دیگر نیاز به تابلوی هدایت مسیر ندارد، گفت: در این پروژه 800میلیون تومان هزینه شده است.

بهسازی میدان ابوذر تا پایان سال

بهترین هم چنین از بهسازی میدان ابوذر و ایجاد تغییراتی در ایستگاه اتوبوسرانی  تا پایان سال، نصب درخت نورانی به طول 8 متر با اعتبار 450میلیون تومان در وسط میدان ابوذر وساخت   تونل نوری با اعتبار 500میلیون تومان در این محدوده خبر داد.

اصلاح و بازسازی آیلند  خیابان صیاد شیرازی

شهردار بیرجند در ادامه در بازدید از پروژه اصلاح و بازسازی آیلند بلوار  صیاد شیرازی گفت:این بلوار جزو شریان های اصلی شهر است که استاندارد های لازم در آیلند دو طرف بلوار رعایت نشده و شاهد تصادفاتی در این محدوده بوده ایم.

بهترین به رفع ناهماهنگی ترافیکی با اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: مجبور شدیم تعدادی از درختان وسط بلوار را با نظارت کارشناسان فضای سبز شهرداری جابجا و به نهالستان شهرداری منتقل کنیم و هیچ درختی قطع نشده است

. وی به  تعویض جداول و پیش بینی طرحی زیبا برای وسط بلوار اشاره کردو ادامه داد:امید می رود پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

 

ساخت 24  غرفه در ضلع شمالی  فرهنگ سرای بیرجند

شهردار بیرجند در ادامه در بازدید از غرفه های ضلع شمالی فرهنگ سرای شهر از ساخت 24غرفه با زیربنای 410 مترمربع و صرف اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی خبر داد و گفت:این مکان بعنوان بازارچه صنایع دستی استان محل برگزاری  نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی از شهرستان های مختلف خواهد بود.

تبدیل قبرستان ناصح به پارک محله ای  

تبدیل قبرستان ناصح در ابتدای خیابان دانشگاه به پارک محله ای دیگر پروژه ای بود که خبرنگاران از آن بازدید کردند. شهردار بیرجند با بیان اینکه  این مکان   از محل بازآفرینی شهری و در یک کار مشترک با راه و شهرسازی  بازسازی می شود، گفت:مساحت پروژه 1200مترمربع است و یک میلیارد و 700میلیون تومان برای بازسازی آن هزینه شده است.

دکتر بهترین قدمت این قبرستان را 100ساله اعلام کرد که به مخروبه ای تبدیل شده بود  و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح 5خانه محله جدید در شهر بیرجند

بازدید از دو خانه محله خراطی و دوخت  لباس و چرم که به همت شهرداری فضای آن بهسازی و در اختیار هنرجویان قرار گرفته بود از دیگر برنامه  این تور رسانه ای بود.

شهردار بیرجند از افتتاح 5خانه محله جدید  شامل خانه درود گری،خراطی، سنگ و گوهر  و لباس در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت:این فضاها در تملک شهرداری بوده که بعد از بازسازی در راستای سیاست های فرهنگی و  اجتماعی در اختیار گروه های مختلف قرار گرفته است.

دکتربهترین با بیان اینکه خراطی یک هنر منسوخ شده است و از این طریق می توانیم این رشته را به نسل های آینده منتقل کنیم، افزود:در این دو خانه بیش از 36 نفر مشغول بکارند.

 

احداث سردرب بازار بیرجند با اعتبار 6 میلیاردی

شهردار  در ادامه در بازدید از پروژه احداث سردرب بازار  با بیان اینکه قدمت بازار بیرجند چند صد سال می باشد ولی تاکنون هویتی برای آن تعریف نشده، گفت: در  فاز اول  پروژه رواق و سردرب بازار به ارتفاع 12 متر با اعتبار 6 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 دکتربهترین افزود :در فازهای بعدی احداث سردرب بازار  از سمت خیابان جمهوری و اول بازار هم  پیش بینی شده است.وی هم چنین از صرف اعتبار 300 میلیون تومانی برای بهسازی میدان امام خبر داد.

احداث سرویس بهداشتی جدید در تعدادی از پارک های شهر بیرجند

شهردار بیرجند در ادامه و در بازدید از مراحل ساخت سرویس بهداشتی پارک وحدت در میدان آزادی از احداث چند سرویس بهداشتی جدید در پارک های مختلف شهر از جمله  توحید،  دکتر گنجی و…خبر داد و گفت:پارک وحدت در ورودی شهر قرار گرفته و محل تردد مسافران زیادی است و تلاش می شود این پروژه تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

دکتر بهترین با بیان اینکه در تمامی این پروژه ها  از سرویس تمام  مکانیزه و بروز و استاندارد استفاده شده افزود:ترمیم آبنما و نصب ریسه نوری در  میدان آزادی از دیگر برنامه های شهرداری است.

احداث بوستان احمدی روشن در 3 پارت با اعتبار 8 میلیاردی

خبرنگاران در این تور رسانه ای از بوستان  شهید  احمدی روشن در مهرشهر که در 3 پارت و با اعتبار 8میلیارد تومانی  احداث و آماده بهره برداری بود، بازدید کردند.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در پارت  اول بدلیل مشکلات حقوقی فقط 2درصد پروژه پیشرفت داشت که چند ماه زمان برای رفع این موانع صرف شد، اذعان داشت:مساحت این پارک 2و 2دهم هکتار است و 8 میلیارد تومان هم هزینه داشته است.

دکتر بهترین به نصب ست بازی پلی اتیلن در پارت دوم که جزو بزرگ ترین وسایل بازی پلی اتیلن بشمار می رود، اشاره کرد که 350میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی هم چنین از برنامه شهرداری برای ساخت سالن ورزشی ویژه بانوان در جوار این پارک در صورت تایید شورای شهر و تامین اعتبار خبر داد و گفت: 4هزار متر پیاده رو سازی هم  در اطراف پارک انجام شده است.

بازدید از مراحل ساخت المان های

نوروزی/ نصب 27 المان جدید در شهر بیرجند

شهردار بیرجند در ادامه در بازدید از کارگاه های ساخت المان های نوروزی از نصب 27 المان جدید در ایام نوروز در نقاط مختلف شهر خبر داد و افزود:در مجموع یک میلیارد تومان برای این پروژه هزینه می شود و از این تعداد 22 المان توسط شهرداری و با هزینه 300میلیونی و 5طرح هم از طریق فراخوان و با اعتبار 700 میلیون تومانی ساخته می شود که دو المان مربوط به ماه مبارک رمضان می باشد.

دکتربهترین با تاکید بر اینکه ساخت المان های شهرداری با کمترین هزینه و  از مواد بازیافتی که در اختیار بوده ساخته شده، افزود :علاوه بر این یک میلیارد تومان هم برای نورپردازی در میدان ابوذر و آزادی که  در ایام نوروز بهره برداری می شود، هزینه شده و برای 10  نقاشی دیواری هم 300میلیون تومان اعتبار گذاشته ایم.

وی هم چنین از نصب بنرهایی در سطح شهر برای اولین بار در راستای معرفی مشاهیر و مفاخر شهر و هم چنین حفظ گویش بیرجندی در قالب 150 کلمه و ضرب المثل  برای حفظ این گویش با هماهنگی فرهنگ و  ارشاد اسلامی  خبر داد و افزود: نصب 3 بیلبورد بزرگ در 3ورودی شهر و استفاده از ادبیات و گویش بیرجندی برای خوش آمد گویی به مسافران  با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان از دیگر برنامه ها برای نوروز 1402می باشد.

 

ساخت المان های ثابت به نفع شهر است

شهردار بیرجند ساخت المان های مناسبتی با صرف هزینه های زیاد را به نفع شهر ندانست و با تاکید بر اینکه ساخت المان های ثابت و ماندگار در دستور کار قرار دارد، افزود:طرح ساخت المان ثابت زعفران  که در کمیته فنی در حال بررسی است، از جمله این برنامه هاست  که یک میلیارد و 700میلیون تومان برای آن پیش بینی شده و در صورت تصویب در شورای شهر در میدان کوثر بعنوان یک طرح ماندگار نصب خواهد شد.

نوسازی سطل های زباله شهر با خرید 200 سطل مکانیزه و فلزی  جدید

خبرنگاران هم چنین از المان های نوروزی سنوات گذشته بازدید کردند، شهردار بیرجند هم چنین  از نوسازی و  خریداری 200سطل زباله فلزی  جدید برای شهر خبر داد و هزینه هر سطل زباله را 3میلیون و 500هزار تومان اعلام کرد.

خرید 10 دستگاه اتوبوس جدید با اعتبار 75 میلیارد تومانی  برای ناوگان درون شهری بیرجند

دکتر بهترین هم چنین در بازدید از کارگاه ها و سوله های تعمیرات اتوبوس های درون شهری با بیان اینکه سهم بیرجند بابت بدهی دولت به شهرداری 5دستگاه پیش بینی شده بود، گفت :با پیگیری های انجام گرفته این سهم به  15 تا افزایش یافت که در حال حاضر هزینه 10 دستگاه با اعتبار 75میلیارد تومان  واریز و 3 دستگاه اتوبوس هم  وارد ناوگان اتوبوس رانی شده است.

شهردار بیرجند هم چنین از خرید 10 دستگاه ون جدید با اعتبار بیش از 4 میلیارد تومان خبر داد و افزود:از سال 90تاکنون هیچ اتوبوسی با کمک های دولتی  وارد ناوگان اتوبوس رانی بیرجند نشده که با این تعداد اتوبوس و ون جدید، نوسازی این ناوگان را شاهد خواهیم بود.

بازسازی و تعمیر 20 دستگاه اتوبوس فرسوده و بازگشت به ناوگان اتوبوس رانی بیرجند

وی از بازسازی و تعمیر 20 دستگاه اتوبوس فرسوده با کمک نیروها و تجهیزات موجود در شهرداری با اعتبار 2 میلیارد تومان خبر داد و گفت:بر اساس سرانه در شهر بیرجند به 150 اتوبوس نیاز داریم که الان 68 اتوبوس در مدار است و حدود 20 اتوبوس هم بازسازی شده و 10 اتوبوس هم خریداری شده ولی هنوز هم  کمبودهای زیادی در شهر وجود دارد.

بازدید از سایت پسماند شهرداری/ نبود خوراک مشکل فعلی سایت پسماند

شهردار بیرجند در بازدید از سایت پسماند هم بابیان اینکه در حاضر حاضر 70درصد زباله دفن و فقط 30درصد بازیافت می شود، گفت: سوله کمپوست را در دستور کار داریم تا با کمک های دولتی بتوانیم اجرایی کنیم.

دکتربهترین با بیان اینکه تست گرم سایت در آبان ماه انجام و هیچ مشکلی برای بهره برداری وجود ندارد، افزود :مشکل فعلی سایت پسماند نداشتن خوراک است چرا که زباله گردان تمام خوراک آن را جذب می کنند.

وی با تاکید بر اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا به شورای شهر ارسال شده، ادامه داد:حدود 500 زباله گرد در شهر شناسایی و شناسنامه دار شده اند که تلاش داریم آنها را جذب کنیم.

بازدید از سایت نگهداری سگ های بلاصاحب

بازدید از سایت نگهداری سگ های بلاصاحب با زیربنای 3هزار متر مربع از دیگر برنامه های این تور خبری بود. شهردار بیرجند با اشاره به همکاری  انجمن زیست محیطی یارا با شهرداری در این زمینه افزود : گشت های  24 ساعته ای در سطح شهر برای شناسایی سگ های بلاصاحب انجام می شود و علاوه بر شهرستان بیرجند، شهرستان خوسف هم تحت پوشش این خدمات هستند.

غنی مدیر اجرایی انجمن حمایت از حیوانات  یارا در این بازدید عنوان کرد :در دهه فجر سال آینده با حمایت شهرداری و  تغییراتی که در این مجموعه داده خواهد شد شاهد تبدیل آن به  بهترین پناهگاه سگهای بلاصاحب  کشور خواهیم بود.

 

 

احداث 2هزار سردابه جدید و بهسازی آرامستان بیرجند

شهردار بیرجند در ادامه در بازدید از آرامستان بیرجند از احداث 2هزار سردابه جدید و برنامه ریزی برای احداث 700سردابه دیگر خبر داد و  گفت:در بلوک  5 آرامستان خیابان کشی و بهسازی های خوبی انجام گرفته و در صدد هستیم یک طرح بزرگ را  در ضلع غربی آرامستان  هم اجرایی کنیم. بهترین با بیان اینکه تلاش داریم فضای سبز آرامستان را گسترش دهیم، افزود :عدم روشنایی کافی و سرقت یکی از معضلات آرامستان بود که طی یکسال گذشته برج های  نورانی را به همراه دوربین های مدار بسته نصب کردیم.

تملک زمین آرامستان جدید شهر بیرجند

دکتر بهترین هم چنین از تملک زمین آرامستان جدید شهر بیرجند خبر داد و افزود :عملیات مسطح سازی این پروژه در دستور کار قرار گرفته چرا که آرامستان فعلی گنجایش دفن اموات را ندارد و از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

بهره برداری از  پل اراضی موسوی ظرف 4 ماه آینده

بازدید از مراحل اجرایی پل اراضی موسوی با 220 متر عرشه و با پیش بینی اعتباری 2میلیارد و 700 میلبون تومان از دیگر برنامه های این تور رسانه ای بود.

شهردار بیرجند در این بازدید به احداث بلوار کاج با اعتبار 2میلیارد و 500 میلیون تومانی  که آماده آسفالت است، اشاره و اذعان داشت:طول این بلوار 500متر مربع است و طی هفته آینده آسفالت خواهد شد.

افتتاح پارکینگ طالقانی

بازدید از پارکینگ خیابان طالقانی آخرین پروژه ای بود که خبرنگاران در ساعت 4و30دقیقه بعدازظهر از آن بازدید کردند.

دکتر بهترین با بیان اینکه از 20سال گذشته هیچ تملک زمینی برای پارکینگ در این خیابان انجام نگرفته، گفت: زمین پروژه 2 هزار متر مربع مساحت دارد که با توجه به اینکه وضعیت خیابان طالقانی در حال حاضر بلحاظ ترافیکی قرمز است و در طرح ترافیک هم دو طرفه بودن این خیابان  باقی خواهد ماند، تلاش کردیم این فضا را آماده سازی کنیم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه 10میلیارد تومان برای تملک زمین هزینه کرده ایم، افزود :پیش بینی  کرده ایم در قالب یک طرح سرمایه گذاری یک پارکینگ طبقاتی در این فضا احداث کنیم.