EN

دستور ویژه شهردار بیرجند در آغاز سال جدید جهت آسفالت معابر شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند با تاکید بر آسفالت معابر در سال 1400 اظهار داشت: آسفالت و خط کشی معابر در دستور کار قرار گرفته است و در سال جدید هیچ پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد و تمام تلاش مجموعه شهرداری بر اتمام پروژه های موجود متمرکز خواهد شد .
دکتر محمد علی جاویدبا اشاره به اینکه آسفالت مناسب خیابان‌ها و معابر شهر یکی از خواسته‌های به حق شهروندان از شهرداری است، افزود: کمترین حقوق شهروندی، برخورداری از خدمات شهری مناسب از قبیل خیابان‌های استاندارد با ایمنی مناسب است.
شهردار بیرجند با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای حل مسائل و مشکلات پروژه‌های عمرانی به ویژه در بخش آسفالت مورد تاکید و توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال تمرکز عمرانی شهرداری بیرجند بر موضوع آسفالت معابر شهری است و سعی می‌کنیم تمام توان خود را در این عرصه به‌کار بگیریم.
وی تصریح نمود: طی روزهای آینده برنامه قطعی ترتیب و توالی ورود به مناطق مختلف شهری برای آسفالت معابر و خیابان‌ها اعلام می‌شود تا کار بر اساس اولویت و برنامه ریزی زمانبندی شده به‌پیش برود.
جاوید در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه ترافیکی شهر گفت: خط کشی، علائم ترافیکی، تابلوهای تعیین مسیرو… در شهر دچار مشکل است که با اختصاص اعتبار لازم در این خصوص این مشکلات نیز مرتفع خواهد گردید.
شهردار بیرجند با تأکید بر اولویت آسفالت معابر اصلی و پرتردد شهر، افزود: آسفالت معابر خاکی نیز در دستور کار قرار دارد برای این منظور مدیران باید به بررسی اولویت ها بپردازند و وارد فاز اجرا شوند.
لازم به ذکر است خیابان انقلاب، بلوار امام رضا(ع)، میدان آزادی، بلوار سجاد، بلوار جوادیه، خیابان آیت الله غفاری(از میدان قدس تا چهار راه غفاری)، خیابان پاسداران(حدفاصل میدان جانبازان تا تقاطع خلیل طهماسبی)، خیابان آیت الله مدرس (حدفاصل تقاطع امام موسی صدر تا میدان آیت ا… هاشمی رفسنجانی)، خیابان قدس، خیابان شهیدقرنی، میدان شهدا، خیابان مفتح، بخشی از بلوار صیاد شیرازی، میدان دوم امامت ،20 متری اول شرقی (خیابان آیت الله مدرس)، خیابان محلاتی، خیابان های شیرین، جرجانی، یوسفی، اربابی، رازی و……… و همچنین آسفالت معابر خاکی خیابان اصلی سایت اداری(حدفاصل بنیاد مسکن تا بلوار نیروی انتظامی)، کوچه های سپیده 3،5 و 7 ، کوچه نارون 10، معابر اطراف باغ کارگشا، معابر خاکی مهرشهر (خصوصاَ حدفاصل عمار تا ولی عصر و لاین غربی خیابان ابوذر غفاری)و …… از اولویت های شهرداری در برنامه آسفالت سال 1400 می باشد.
گفتنی است متراژ تقریبی این معابر 320 هزار متر مربع می باشد که مبلغ 320 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری به این موضوع اعتبار اختصاص داده می شود.