EN

سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند به استقبال نوروز می رود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه ساماندهی و زیبا سازی فضاهای شهری موجب ایجاد نشاط و سر زندگی در شهروندان می شود، تصریح کرد: به همین منظور در آستانه سال نو و در راستای ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضاهای عمومی اقدامات متعددی در برنامه ریزی های این سازمان در قالب طرح استقبال از بهار لحاظ شده است.
محمد محمدزاده با اشاره به این اقدامات افزود: نورپردازی مناطق مختلف سطح شهر، کاشت درختچه ها و کاشت گلهای فصلی در میادین و بلوارهای شهر،رنگ آمیزی وسایل بازی و مبلمان پارکی، سرویس و رفع و نقص تعدادی از آبنماهای سطح شهر، هرس درختان و درختچه ها و مبارزه با آفات در سطح پارکها نیز از جمله این اقدامات می باشد.
به گفته وی 12 عدد المان نیز در سطح شهر نصب می گردد که از این تعداد 7 المان جدید بوده و ترمیم و بازسازی 5 المان نوروزی نیز با رویکرد به روز رسانی این المان ها صورت می پذیرد.
محمد زاده از نورپردازی های نوروزی خبر داد و ادامه داد: نورپردازی خیابان ها و میادین سطح شهر و همچنین سرویس و رفع نقص روشنایی پارکها و میادین نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام می باشد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری از گلکاری چشمگیر نوروزی خبر داد و تصریح نمود: در این راستا 10 هزار پیاز لاله ، 250 هزار بوته گل فصلی در میادین، آیلندها و لچکی ها مانند شب بو، میمون، همیشه بهار،مینا چمنی و…. کاشت می گردد.
محمد زاده ادامه داد: همچنین کاشت درخت و درختچه هایی نظیر توت ژاپنی، زیتون تلخ، اقاقیا پیوندی، ارغوان و …….نیز صورت پذیرفته است که از لحاظ بصری در احیای فضای شهری و استقبال از بهار، فضای سبز مطلوبی را پدید آورند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این اقدامات در قالب طرح استقبال از بهار به منظور زیباسازی، تلطیف روحیه شهروندان و هماهنگی و همراهی و ترغیب ایشان در شروع سال نو برای استقبال از فصل بهار اجرایی شده اند.