EN

شهردار بیرجند:شهرداری را با ۸۵ میلیارد تومان بدهی و پروژه های نیمه تمام تحویل گرفتم

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند در دیدار با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و رئیس و تنی چند از اعضاء هیئت مدیره هیات های مذهبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: پیرو صدور بیانیه گام دوم انقلاب، شهرداری بیرجند بر اساس سه اصل ارزشی، عدالت محور و فساد ستیز آغاز بکار کرده وطی طریق خواهد کرد تا در راستای عمل به منویات و دغدغه‌های رهبری رضایت عموم مردم را جلب کند.
دکتر بهترین افزود: بزرگترین امر به معروف زمان حال ما حفظ حریم ولایت است و در این راستا مصمم هستیم مردم از ثمرات دولت ارزشی بهره مند شوند.
دکتر بهترین با اشاره به اینکه یک معاونت و یک سازمان وظیفه عمران را برعهده دارند، ادامه داد: این یعنی ۱۵ درصد شهرداری به طور مستقیم با امور عمرانی سرو کار دارد و 85 درصد فعالیت های شهرداری با حمل ونقل، فضای سبز، خدمات شهری ، اقتصاد و در راس همه امور فرهنگی و اجتماعی می باشد.
شهردار بیرجند با بیان اینکه شهرداری را با ۸۵ میلیارد تومان بدهی و پروژه های نیمه تمام تحویل گرفتم اضافه نمود: پیشرفت فیزیکی بوستان کاجستان تنها ۴۰ درصد می باشد.
وی اولویت دادن به مسایل فرهنگی شهر را از مهمترین رویکردهای شهرداری بیرجند عنوان کرد و تصریح نمود: شهر در ایام فاطمیه دچار یک تحول بود و خواسته‌های به‌حقی که مردم در سنوات گذشته داشتند را توانستیم در ایام فاطمیه و جشن های انقلاب به نسبت برآورده کنیم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه شهرداری وظیفه عمل در حوزه فرهنگ و ایجاد نشاط و سرزندگی را بر عهده دارد، بیان داشت: در این راستا عدالت محوری و ایجاد نشاط از اهمیت زیادی برخورد است و به ولی نعمتان خود به ویژه در نقاط کمتر برخوردار شهر خدمت رسانی خواهیم کرد.
دکتر بهترین تصریح نمود: با همراهی شورای اسلامی شهر، عوارض شهرداری در برخی مناطق شهری برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و ولی نعمتان ما و اقشار آسیب پذیر همان تعرفه سال ۱۴۰۰ را پرداخت خواهند کرد که عملا ۲۵ درصد کاهش را به دنبال خواهد داشت.
در ادامه این جلسه شهردار بیرجند به اشاره به دغدغه های شهروندان خصوصا در مباحثی از جمله ارتش و ایجاد میدان میوه و تره بار شهرداری اظهار داشت: تمام تلاشمان را در جهت کاهش دغدغه شهروندان می نماییم تا در تراز انقلاب شهری انقلابی داشته باشیم.
دکتر بهترین در پایان با بیان اینکه مبلغان باید خدمات دولت کریمه را به مردم اطلاع رسانی کنند گفت: با عنایت دولت ارزشی و پیگیری های انجام شده 414 تن قیر رایگان به مرکز استان اختصاص یافت که این امر در ده سال گذشته کم نظیر می باشد.
در ادامه این جلسه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ضمن تشکر از نگاه فرهنگی و مشارکت مدیریت شهری در مسایل فرهنگی شهر اظهار داشت: تغییر در فضای شهر در زمان مدیریت جدید شهرداری مشهود است.
حجت الاسلام رضایی ادامه داد: جهاد تبیین در عرصه فعالیت های شهرداری می تواند به وضوح نشان داده شود و قطعا نگاه فرهنگی شهرداری و همکاری هیات های مذهبی به عنوان بازو می تواند ظرفیت بسیار خوبی در این راستا باشند.
دکتر حسنی صفت عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز اظهار داشت: تاکید من به عنوان نماینده مردم بر این است که شهرداری در امور فرهنگی و اقتصادی مردم ورود نماید.
وی با اشاره به افتتاح میدان میوه و تره بار شهرداری در روزهای اخیر تصریح نمود: بحث ساخت سردخانه یکی از خواسته های شورای اسلامی شهر دردوره های گذشته بود که متاسفانه مغفول ماند اما در این راستا به رغم مخالفت برخی از افراد و دستگاههای مرتبط و مافیای میوه در شهر بیرجند، با افتتاح میدان میوه و تره بار شهرداری، گام مهمی در حذف واسطه ها و عرضه میوه ارزان به شهروندان برداشته شد.
دکتر حسنی صفت ادامه داد: شهرداری قصد دارد قانونمند عمل نماید و قانون را اجرا نماید اما برخی چوب لای چرخ شهرداری می گذارند.
دکتر حاجی آبادی رئیس شورای استان نیز ضمن اظهار خرسندی از انتخاب دکتر بهترین به عنوان شهردار بیرجند گفت: شهرداری بیرجند ولایت مدار، ارزشی و از جنس مردم می باشد که قطعا دکتر بهترین به خوبی می تواند خواسته و انتظارات مردم شهر خود را بشناسد و برآورده نماید.
وی با بیان اینکه ما پشتیبان شهرداری هستیم خاطر نشان کرد: عده ای منافع خود را بر منافع مردم و بیت المال ترجیح می دهند و همکاری و مشارکت همه ما قطعا در این راستا و رویارویی با این افراد موثر خواهد بود.
به گفته وی با استفاده از ظرفیت هیات های مذهبی باید فرهنگ مان را به سمت فرهنگ ناب محمدی پیش ببریم .
عباسی رئیس هیات های مذهبی بیرجند نیز اظهار داشت: از فعالیت های عمرانی ودفرهنگی شهردار بیرجند تشکر می نماییم و از قانون گرایی ایشان حمایت می کنیم.
در ادامه این جلسه بر مباحثی از جمله برگزاری مراسم تقدیر از پیر غلامان، جانمایی جا پرچمی در معابر و محلات، زیباسازی ورودی های شهر، فضاسازی شهر در ایام و مناسبت های خاص و ……. تاکید گردید.