EN

شهردار بیرجند: اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در اولویت مدیریت شهری است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر مهدی بهترین در جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه روز جهانی معلولان که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره از مدیریت شهری قانون جامع حمایت از معلولان را اجرایی می کنیم و در این راستا هیچ پایانکار ساختمان خصوصا ساختمان های عمومی بدون رعایت قانون جامع حمایت از معلولان از سوی شهرداری صادر نخواهد شد.
شهردار بیرجند افزود: در ایستگاههای اتوبوسرانی رمپ ویژه تردد ویلچر و در بهسازی و نوسازی معابر شهری قطعا مسیر تردد نابینایان و معلولان پیش بینی و اجرایی خواهد شد.
دکتر بهترین با اشاره به جامعه هدف بهزیستی خاطر نشان کرد: از جمله گروههای کمتر دیده شده جامعه هدف بهزیستی، معلولین جسمی، حرکتی و روانی، سالمندان، بانوان و کودکان هستند که در راستای تکریم روز جهانی معلولان جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه معلولین را برگزار نمودیم.
به گفته وی در این خصوص از محل منابع داخلی شهرداری و با مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند مبلغ 200 میلیون ریال در اختیار جامعه معلولین و مبلغ 100 میلیون ریال نیز به جامعه نابینان که در مسابقات کشوری بابلسر حائز رتبه گردند اختصاص یافت.
دکتر بهترین افزود: شهرداری بیرجند تلاش می نماید تا در راستای قوانین و معیارهای مصوب و قانون جامع حمایت از معلولان امکان استفاده برابر از شهر را برای کلیه اقشار جامعه فراهم کند.