EN

شهردار بیرجند : ارتباط دوسویه شهرداری و صداسیما در راستای تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان همکاری های متقابل رسانه ملی ومجموعه شهرداری را موجب پیشرفت و توسعه شهر و تسریع در پروژه های شهرداری دانست و عنوان کرد: اقدامات انجام شده باید با قلم حقیقت گو و رسای اصحاب رسانه به اطلاع مردم رسانده شود.
دکتر محمد علی جاوید توجه به خواست عمومی در خصوص اجرای پروژه های عمرانی مورد انتظار شهروندان بیرجندی در سال1400 را ضروری دانست و افزود: ساز و کار لازم در جهت تحقق عنوان سال (تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها) و تسریع پروژه های عمرانی در گرو برقراری ارتباط دوسویه و سازنده شهرداری با مردم است که در این خصوص رسانه ها و بویژه صداوسیما نقش بسزایی ایفا می کند.
شهردار بیرجند با تاکید بر تداوم برنامه سازی مشترک با رسانه استانی تصریح کرد: برنامه شبهای زعفرانی و گفتمان که در سالهای گذشته از شبکه خاوران پخش شد همانند پل ارتباطی دو سویه بین شهروندان و مجموعه شهرداری عمل نمود و مصمم هستیم تا مشارکت با رسانه استانی سری جدید این برنامه تولید و پخش شود.
وی توانمندی و نقش تاثیر گذار صدا و سیما در آگاهی بخشی جامعه را بی بدیل دانست و افزود : صدا و سیما و به خصوص شبکه استانی بعنوان شبکه بومی و محلی از مجموعه هایی است که توانمندیهای آن در کمک به کارگزاران امور شهری بسیار ارزشمند و فاخر است.
جاوید در ادامه از صدا وسیمای مرکز استان درخواست نمود تا نسبت به معرفی پروژه های انجام شده و در حال انجام شهرداری به شهروندان در راستای افزایش امید اجتماعی ، اهتمام بیشتری نمایند .
شهرداربیرجند رویکرد تعاملی بین صدا و سیمای استان و شهرداری بیرجند را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت : مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری آمادگی کامل دارد در قالب تفاهم نامه و در راستای ارتباط و تعامل دو سویه در جهت انعکاس اخبار و اطلاعات لازم جهت اطلاع رسانی عمومی و همچنین تولید برنامه های محتوایی ، کمال همکاری را با صدا و سیمای مرکز استان داشته باشند تا شاهد توسعه روز افزون شهربیرجند در همه زمینه ها باشیم.
وی با اشاره به رشد 400 درصدی بودجه شهرداری خاطر نشان کرد: بودجه شهرداری از سال 96 از 60 میلیارد تومان در سال 1400 به 243 میلیارد تومان افزایش یافته است و در حال حاضر شهرداری بیرجند یک ریال بدهی به کارگران ، کارکنان، بازنشستگان و پیمانکاران ندارد.
جاوید با تاکید بر آسفالت معابر در سال 1400 افزود : آسفالت و خط کشی معابر به متراژ 320 هزار متربع در دستور کار قرار گرفته است و تمام تلاش مجموعه شهرداری بر اتمام پروژه های موجود متمرکز خواهد شد .
به گفته وی پروژه های بسیار بزرگی در راستای خدمت به شهروندان آغاز گردید که برخی به بهره برداری رسید و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی 90 درصد آماده بهره برداری در در این دوره می باشد که از آن جمله می توان پارکینگ حکیم نزاری، دیوار یخدان، توسعه آرامگاه حکیم نزاری، فرهنگسرای شهر، بوستان کاج، میدان شهدا، میدان آیت ا… عبادی، رودپارک مهرشهر، بهسازی و زیباسازی ورودی شهر از سمت پلیس راه و حفر یک حلقه چاه، میدان اجتماعات و باغ مفاخر، بوستان حاشیه بند دره، فاز یک بوستان الهیه،جایگاه پسماند، و آغاز عملیات اجرای پارک احمدی روشن و …. اشاره نمود

مدیرکل صدا وسیمای استان نیز در دیدار با شهردار و هیات همراه عنوان کرد : تلاشهای مجموعه شهرداری بیرجند قابل تقدیر است.
آینه دار یاد آور شد: انجام بموقع یک پروژه شهری موجب رضایت عمومی و تحکیم ارتباط بین حاکمیت و مردم خواهد بود و بحمد الهی مردم بیرجندرضایت خوبی از عملکرد شهردار و شهرداری بیرجند دارند که امید است این روند با سرعت و کیفیت بیشتر ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به تاثیرمطلوب انعکاس خدمات و عملکرد بخشهای مختلف شهرداری در برنامه های شبکه خاوران، بر آمادگی صدا و سیما درخصوص گسترش تولیدات رسانه ای مشترک تاکید کرد و گفت: شبکه خاوران مخاطب خوب و قابل توجهی در استان دارد و بستر مناسبی جهت ارتباط موثر و سازنده مجموعه شهرداری با شهروندان است.
گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از معاونین و مدیران هر دو دستگاه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات و همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطروحه پرداختند .