EN

شهردار بیرجند: افزایش دانش اجتماعی بانوان، کاهش زمینه های آسیب و توانمندی حل مشکلات را به همراه دارد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در دیدار با شهردار بیرجند با عنایت به اینکه برخی برنامه های زیرساختی امور بانوان در حوزه بانوان مغفول مانده اظهار داشت: در زمینه کمپ ترک اعتیاد بانوان رشد کمی داشته ایم و شرایط روانی سنگین و نیازهای مختلف ایشان باعث شده کمبود بیشتری در این زمینه احساس شود.
دکتر فرشته اسد زاده با اشاره به تنظیم بسته برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت برای شهرداری ها و الزام به انجام آن افزود: راه اندازی بازارچه های دائمی و موقت و بهسازی فضای پارکها برای سالمندان از برنامه های پیشنهادی این حوزه می باشد.
وی ادامه داد: مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند در خصوص در اختیار قرار دادن سالن فرهنگسرا در طی سال در مناسبت های روز زن و روز دختر اخذ شده و این مساله با عنایت به محل قرارگیری فرهنگسرا از لحاظ جغرافیایی خصوصا برای بانوان شمال شهر حائز اهمیت می باشد.
مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی اذعان داشت: با عنایت به سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به استان در تیرماه جاری، برای معرفی ظرفیت های استان و شهر بیرجند نیاز به همراهی شهرداری داریم و می بایست خواسته های شهرداری بیرجند به عنوان نمونه و مطالبه برای حوزه بانوان استان تهیه و مورد درخواست قرار گیرد.
شهردار بیرجند نیز در جریان این دیدار گفت: با عنایت به سوابق کاری اینجانب در حوزه های بهداشت و بهزیستی و توجه به آسیبهای حوزه بانوان، در مدیریت شهری نیز پیش زمینه های فکری در این زمینه بسیار موثر بوده است.
دکتر بهترین با تاکید بر افزایش دانش اجتماعی بانوان تاکید کرد: در صورت افزایش دانش، بسیاری از زمینه های آسیب کم شده و بانوان در زمینه حل مشکلاتشان توانمند می شوند.
وی با اشاره به هماهنگی با دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بیرجند در راستای برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان در حوزه های فرهنگی، پزشکی و غیره در خصوص حداقل میزان آسیب ها در حوزه بانوان ابراز امیدواری کرد.
شهردار بیرجند با اشاره به ظرفیت بسیار خوب خانه های محله در مناطق آسیب پذیر مانند الهیه و شعبانیه تصریح کرد: پارک بانوان در شمال شهر با نظر مساعد مدیریت شهری در حال انجام می باشد و در تمامی پروژه ها پیوست مناسب سازی همراه می باشد.
دکتر بهترین با اشاره به سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: درخواستهایی تحت عنوان ساخت بازارچه بانوان، مجتمع فوریت ها و پارک مادر و کودک می تواند از جمله موارد مطروحه در این سفر باشد.

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند نیز در این جلسه عنوان کرد: در فراخوان مجموعه پارکهای آزادی، ثامن، مصطفی خمینی و صیاد شیرازی در خصوص بانوان پیشنهاداتی به مشاور داده شده و روان سازی حرکت سالمندان و معلولین و بازپیرایی پارک دکتر گنجی، وحدت و … در دستور کار قرار دارد.
مهندس حسن خانزاد با اشاره به استقبال از امور مربوط به بانوان افزود: پارک بانوان در کاجستان از سالهای قبل وجود داشته و پارت 3 پارک احمدی روشن نیز مربوط به بانوان می باشد که با طرح های مختلف از جمله اتاق مادر و کودک در برنامه اجرا قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری بیرجند نیز یادآور شد: پل ارتباطی شهرداری از طریق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و امور بانوان ارتباط عمیقی فیمابین شهرداری و استانداری ایجاد نموده است که نیازمند عضویت سازمان فرهنگی شهرداری در اکثر کمیته های استان می باشد.
مهندس یونسی با اشاره به نگاه فرهنگی شهردار بیرجند از افزایش 500 درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه شهرداری در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به تعریف پروژه مشترک زیرساختی در حوزه بانوان عنوان کرد: در صورت دریافت اعتبار بازسازی اماکن رها شده از سوی فرمانداری می توانیم با اخذ مجوز شورای اسلامی شهر برای امور مربوط به بانوان اقداماتی انجام دهیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز در این جلسه ضمن نقدیر از نگاه ویژه شهردار بیرجند در خصوص مسائل بانوان و امور فرهنگی گفت: احداث 25 غرفه در محوطه فرهنگسرا برای حمایت از بانوان کارآفرین در دست اقدام بوده و همچنین کلاسهای متعددی در خانه محله شعبانیه در زمینه توانمند سازی بانوان و کاهش آسیب در حال برگزاری می باشد.
مهندس رمضانی با اشاره به ضرورت توجه به سهم بانوان از خدمات ورزشی یادآور شد: اکثر مسابقات ورزشی در پارک بانوان کاجستان انجام می شود.
مسئول امور بانوان شهرداری بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی مختلف جهت بانوان شهرداری اظهار داشت: برگزاری دوره های مختلف تحت عنوان فرزند پروری، کمک های اولیه، بیماریهای شایع زنان، فعالیتهای هنری و … در برنامه امور بانوان شهرداری می باشد.
علی آبادی اضافه کرد: دستگاههای قالی بافی، پارچه بافی و … در اختیار بانوان توانمند سازی شده قرار گرفته که می توان برای آموزش از ظرفیت ایشان استفاده کرد.