EN

شهردار بیرجند خبر داد: شکستن انحصار بازار میوه و تره بار در بیرجند

شهردار بیرجند/ اعلام خطوط قرمز شهرداری در میز خدمت مسجد محمد رسول ا…

به منظور رسیدگی به مسایل و مشکلات شهروندان، شهردار بیرجند به همراه اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهری در مسجد محمد رسول ا… خیابان غفاری حضور یافتند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، دکتر بهترین در این دیدار ضمن بررسی مشکلات و پیشنهادات مطرح شده از سوی اهالی این محله که توسط هیئت امنای مسجد بیان گردید، گفت : حضور در محلات و مساجد و ارتباط مستقیم با مردم، از رئوس برنامه های شهرداری بوده و اعتقاد داریم مشکلات را باید از زبان مردم شنید و با یک برنامه ریزی دقیق رضایتمندی مردم را در زمینه های مختلف خدماتی و عمرانی حاصل نمود .
شهردار بیرجند با بیان اینکه میز خدمت را در مساجد برپا کرده ایم ادامه داد: ملاقات های مردمی در مساجد به ‌منظور بررسی مشکلات موجود در سطح شهر و در راستای تسریع جهت رسیدگی به مشکلات با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی مساجد را مهمترین پایگاه تقویت تعامل شهروندان با مدیران و مسئولین برشمرد و افزود: مدیریت شهری، خود را موظف به پاسخگویی به مطالبات شهروندان می داند و امید است شهروندان در طرح و اجرای برنامه ها، مدیران شهری را حمایت و یاری نمایند.
شهردار بیرجند با عنایت به اینکه تاکید مدیریت شهری بر اجرای قانون می باشد و با تخلف رودربایستی نداریم اضافه کرد: نگاه ما به کمیسیون ماده صد به عنوان منبع درآمدی نمی باشد و از دیماه مباحث اضافه طبقات، تامین پارکینگ و تبدیل پیلوت به مسکونی به عنوان خط قرمز تعریف شده است.
دکتر بهترین از 100 هزار مترمربع آسفالت سطح شهر، روکش آسفالت خیابان غفاری و دریافت 414 تن قیر رایگان از زمان تصدی شهرداری بیرجند خبر داد و در خصوص به حداقل رساندن تخلفات در سطح شهر قول مساعد داد.
وی با اشاره به گرانی میوه و تره بار در بیرجند اذعان داشت: شکستن انحصار در بازار میوه و تره بار و عرضه آن با 30 درصد زیر قیمت بازار در برنامه کاری شهرداری می باشد.
در این دیدار شهردار بیرجند علاوه بر بررسی مشکلات اهالی و پاسخگویی به سوالات متعدد آنها دستور پیگیری و رسیدگی سریع به مدیران زیر مجموعه را صادر نموده و برای حاضرین در مسجد، راهنمایی های لازم ارائه شد .
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در دیدار با هیئت امنای مسجد محمد رسوال ا… خیابان جرجانی با بیان اینکه مساجد بهترین پایگاه و فرصت برای شناسایی نیازها و حل مسائل محلات است گفت: ارتقاء کیفی خدمت رسانی از رویکردهای مدیریت شهری است و تحقق این اهداف مستلزم مشارکت شهروندان در اجرا و نظارت بر نحوه ارائه خدمات و همچنین شناسایی فرصتها و نیازهای محلات است.
دکتر محمودی راد تامین رضایت شهروندان را مهمترین موفقیت و ارزشمندترین سرمایه عنوان کرد و افزود: نظرات و دیدگاههای نمازگزاران در خصوص نحوه خدمات رسانی که توسط هیئت امنای مسجد اعلام گردید بررسی و به درخواست های آنها رسیدگی می گردد.
وی بر حضور منصفانه و عدالت محورانه در مساجد سطح شهر تاکید کرد و یادآور شد: قبل از این دیدار در مسجدی در شمال شهر در جریان مشکلات و درخواستهای شهروندان قرار گرفتیم.
رئیس شورای اسلامی شهر ابراز امیدواری کرد در حد قانون، بودجه و اعتبارات بتوانیم نیازهای شهر و شهروندان را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها تلاش نماییم.
دکتر محمودی راد بر اهمیت مشارکت همگانی مردم برای پیشبرد موضوعات شهری اشاره کرد و افزود: چنانچه فعالیت ها و اقدامات شهری با نیازسنجی و مشارکت مردم انجام شود قطعا کاربردی تر و با رضایتمندی بیشتر همراه خواهد بود.
وی هدف از ارتباط نزدیک و رو در رو با شهروندان را در راستای جلب رضایت آنها عنوان کرد و این دیدارها را در فضای صمیمانه و معنوی مساجد فرصت مغتنمی برای بررسی و رفع مشکلات محلات دانست.
لازم به ذکر است موضوعاتی از قبیل اجرای فضای سبز شهرک گلها، تعیین تکلیف کاربری دو قطعه زمین واقع در جابربن حیان، روکش خیابان جابربن حیان، بازسازی میدان جنب مسجد، اصلاح درختان سرو کمربندی و … در جریان این جلسه از سوی هیئت امنای مسجد مطرح گردید.