EN

شهردار بیرجند در بازدید از دوره آموزش غواصی امدادی آتش نشانان استان مطرح نمود: آتش نشان مقدس ترین و خطرناکترین شغل است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند، به همراه معاونین و مدیران شهری با حضور در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری از برگزاری دوره غواصی امدادی ویژه آتش نشانان استان بازدید کرد.
دکتر مهدی بهترین در این بازدید گفت : طی سال های اخیر بدلیل خشکسالی های مداوم ، سازه های آبگیر زیادی جهت جمع آوری روان آب ها ساخته شده و بندهای خاکی زیادی در سطح استان داریم که متاسفانه بعضی از هم استانی ها برای شنا از این سازه های آبگیر استفاده کرده و باعث ایجاد حوادث گوناگون می شوند.
شهردار بیرجند با بیان اینکه رسیدگی به سازمان آتشنشانی در مدیریت جدید شهری مورد توجه ویژه است ، تصریح کرد: دوره های آموزشی آتش نشانان باید مستمر و با هدف افزایش و ارتقاء سطح دانش و آمادگی و مهارت آتشنشان برای امداد رسانی بهتر در حوادث باشد که هر چه این مهارتها به هنگام و بهینه باشند، عملکرد سازمان در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب تر خواهد بود.
دکتر بهترین خاطرنشان کرد: از مهمترین خصوصیات آتش نشان قدرت آنالیز و تحلیل است که بر اساس آن تصمیم سریع می گیرد و اهمیت آن زمانی مشخص می شود که ثانیه ها و کمتر از ثانیه می تواند بر سرنوشت جان و مال مردم تاثیر بگذارد.
وی سازمان آتشنشانی بیرجند را مرجع علمی و عملی در حوادث استان دانست و حفظ آمادگی عملیاتی آتشنشان جهت امداد رسانی به مردم را مهم برشمرد و افزود: امکانات به روز در کنار قدرت آنالیز موفقیت عملیات ها را تضمین می نماید که قطعا همدلی، همفکری و انسجام بین شما عزیزان لازمه عملیات می باشد.
لازم به ذکر است دوره تخصصی غواصی امدادی ۲ ستاره برای اولین بار در کشور بر اساس استانداردهای NFPAو OSHA در بندهای استان و آب‌های کدر با دید کم همچون بندهای دره ،چهکند،گیوک،سد بیهود قاین و مهوید فردوس با هدف آشنایی با روش های نوین و تجهیزات جدید در غواصی و در راستای ارتقاء سطح علمی و توانایی غواصان آتش نشانی بیرجند و شهرستان های استان که دوره مقدماتی غواصی را گذرانده اند به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ با حضور مربی بین المللی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند برگزار گردید و برای شرکت کنندگانی که این دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهی نامه بین المللی public safety diver صادر خواهد شد.