EN

شهردار بیرجند در دیدار با اعضای کانون هنرمندان: تلاش مدیریت شهرداری در راستای اعتلای شهر فرهنگی بیرجند

شهردار بیرجند گفت: مجموعه مدیریت شهری در جهت اعتلای شهر فرهنگی بیرجند با تمام توان تلاش می نماید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر بهترین روز گذشته در نشستی با اعضای کانون هنرمندان استان بر ضرورت گفتگو و تعامل دوسویه با هنرمندان در راستای کاهش معضلات و چالش های فرهنگی شهر تاکید کرد و افزود: یکی از اولویت های من مسایل هنری و فرهنگی است.
وی افزود: با همکاری و تعامل دوسویه می توانیم فعالیت های فرهنگی و هنری را در شهر گسترش داده و در جهت بهبود شرایط گام برداریم.
شهردار بیرجند خواستار همراهی و همکاری جامعه فرهنگی و هنری با شهرداری بیرجند شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم بیشتر از گذشته از نظرات هنرمندان استان در زمینه های شهری و شهرنشینی بهره مند شویم.
دکتر بهترین با بیان اینکه شهری در طراز و شان مردم خوب و لایق بیرجند می سازیم اظهار داشت: مدیریت واحد شهری و شهردار منتخب مردم در رابطه با تمام مسایل شهری تصمیم گیری می نماید و در این راستا باید سلایق همه اقشار و شهروندان را شناسایی و به آن بها بدهد.
وی با اشاره به گروههای اجتماعی کمتر دیده شده در مسایل شهری خاطر نشان کرد: بانوان، کودکان و سالمندان گروههای کمتر دیده شده اجتماع هستند که تمام تلاشمان را در راستای احقاق حقوق این عزیزان درمدیریت شهری می نماییم.
دکتر بهترین اولویت دادن به مسایل فرهنگی شهر را از مهمترین رویکردهای شهرداری بیرجند عنوان کرد و تصریح نمود: در ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، شاهد تحولی در چهره شهر بودیم و توانستیم انتظارات بحق مردم در سالهای گذشته را برآورده سازیم.
به گفته وی در ایام دهه فجر نیز شهرداری با برگزاری جشن های انقلاب و استفاده از هنرمندان بومی گام مهمی در ایجاد نشاط و شادی اجتماعی شهروندان برداشت.
شهردار بیرجند به مشارکت شهرداری در انتشار کتاب گویش‌های بیرجندی اشاره کرد و گفت: شهرداری با پرداخت 30 میلیون تومان در نشر کتاب گویش بیرجندو همچنین کمک 170 میلیون تومانی به نهاد کتابخانه ها و اختصاص ۳۵۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش در راستای اعتلای فرهنگ شهر بیرجند گام برداشته است.
دکتر بهترین به شبانه‌روزی کردن مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند در سال جاری اشاره کرد و گفت: گرمخانه شهرداری به عنوان یک ضرورت شهری مورد توجه قرار گرفت و 90 نفر از افراد بی سرپناه در حال حاضر در این مجتمع پذیرش شده‌اند.
شهردار بیرجند با اشاره به وضعیت درآمدی و معیشتی مردم به‌ویژه در مناطق شمال شهر افزود: با همراهی شورای شهر، عوارض شهرداری برای مردم شمال شهر در سال 1401 افزایش پیدا نخواهد کرد.
وی با اشاره به بودجه فرهنگی در سال 1400 خاطر نشان کرد: بودجه فرهنگی را از 250 میلیون تومان به یک و نیم میلیارد در سال 1401 افزایش داده ایم که این خود گواه توجه ویژه ما به مسایل فرهنگی می باشد.
در ادامه این جلسه رئیس و اعضای کانون هنرمندان نیز در خواست هایی در حوزه فرهنگ و هنر از شهردار بیرجند نمودند که دکتر بهترین در خصوص ساماندهی ورودی های شهر متناسب با شان و فرهنگ شهر بیرجند و همچنین فعال نمودن مرکز بیرجند شناسی و مقبره حکیم نزاری قول همکاری داد.